Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
#geslaagd
Opdrachtgever:
Hi (KPN)
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
13/06/2013
url:
http://inzendingen.com/spinawards2014/higeslaagd/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Robin Pas
Art Direction / Design:
Robin Pas (CD), Alex Constantinou, Desmond Lissone en Demian Lavigne
Copy / Redactie:
Floris Kreulen
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Wenneker
Account:
Sanneke Boesveldt, Marc Elbers en Sven Vening
Verantwoordelijk bij klant:
Steffen Rieter
Overigen:
Eric Woning,Daan Vrijsen, Rutger Huizenga en Marie-Louise Diekema


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Eén dag per jaar horen scholieren of zij geslaagd zijn. Zodra dit spannende nieuws bekend wordt gemaakt… dan schreeuwen ze het van de social media-daken!

Hi gebruikte dit inzicht en feliciteerde geslaagden die die dag tweetten met #geslaagd met en een gepersonaliseerde rap. Die werd geschreven op basis van hun Twitter-profiel en gereplied naar de geslaagde.

Dit resulteerde erin dat 12% van de trending topic #geslaagd-tweets campagnegerelateerd was en in 64.000 bekeken video's.
Voor/over product of dienst
Hi is de telecomprovider die zich primair richt op jongeren. Het stelt de jongerendoelgroep in staat om, vooral via de mobiele telefoon, met elkaar te communiceren.

Hi laat zich niet tegenhouden door conventies in de markt en biedt unieke diensten, speciaal afgestemd op de doelgroep. Door zijn manier van communiceren is Hi het enige telecommerk geworden dat écht dicht bij jongeren staat.

Hi weet dat jongeren alles altijd willen delen en dat zij dit via social media doen op hun telefoon.
Doelgroep(en)
Eindexamenscholieren en aankomende studenten, 17-24 jaar, die altijd en overal in contact staan met hun vrienden.