Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Nationale Pechmonitor
Opdrachtgever:
Nationale-Nederlanden
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
02/04/2013
url:
http://inzendingen.com/spinawards2014/nn/
Categorie:
Social Media
Media-Inzet

Credits

Concept:
Robin Pas (CD), Patrick van Haperen, Robin Meekel, Floris Kreulen
Art Direction / Design:
Patrick van Haperen, Robin Pas (CD), Alex Constantinou, Ernst Dommisse
Copy / Redactie:
Robin Meekel, Floris Kreulen
Interaction Design:
Ernst Dommisse
Technische realisatie:
Kees van Dorp, Dennis de Grauw
Account:
Sanneke Boesveldt, Jutta van Ballegooijen
Verantwoordelijk bij klant:
Alessio Tilocca, Hans van Avendonk, Daniël Doornheim
Overigen:
Bas Vroonland, Daan Vrijsen, Rutger Huizinga


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Op vrijdag 13 december 2013 introduceerde Nationale-Nederlanden de Nationale Pechmonitor. Een interactieve kaart van Nederland waarop alle pechposts die in 2013 via social media gemeld zijn, in kaart zijn gebracht. In welke gemeente is het risico op pech het grootst? Waar het kleinst? Met de Nationale Pechmonitor maakt Nationale-Nederlanden inzichtelijk welk risico je waar loopt. Gaat het toch mis? Tweet dan je pech met #waterookgebeurt en een team van Schademanagers helpt je altijd verder.
Voor/over product of dienst
In een markt waar verzekeraars als afstandelijk en onpersoonlijk gezien worden en er weinig contactmomenten zijn met klanten, wil Nationale-Nederlanden het anders doen door zich te positioneren als persoonlijke dienstverlener i.p.v. verzekeraar. Niet alléén financieel schade afhandelen, maar óók persoonlijke aandacht: de Schademanagers helpen je altijd verder. Ongeacht waar je verzekerd bent, laat Nationale-Nederlanden op dé pechdag vrijdag de 13de iedereen ervaren hoe haar dienstverlening is.
Doelgroep(en)
Nederlanders (consument AB1) in de leeftijd 25-39 jaar die actief zijn op social media en Twitter in het bijzonder. Belangrijk is dat we in deze doelgroep ook op zoek gaan naar de zgn. ‘influentials’, de mensen met veel volgers. Zij bereiken veel meer mensen als ze over onze campagne praten.

Tegelijk proberen we met een persoffensief de nationale pers te bereiken.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Op vrijdag 13 december 2013 introduceerde Nationale-Nederlanden de Nationale Pechmonitor. Een interactieve kaart van Nederland waarop alle pechposts die in 2013 via social media gemeld zijn, in kaart zijn gebracht. In welke gemeente is het risico op pech het grootst? Waar het kleinst? Met de Nationale Pechmonitor maakt Nationale-Nederlanden inzichtelijk welk risico je waar loopt. Gaat het toch mis? Tweet dan je pech met #waterookgebeurt en een team van Schademanagers helpt je altijd verder.
Voor/over product of dienst
In een markt waar verzekeraars als afstandelijk en onpersoonlijk gezien worden en er weinig contactmomenten zijn met klanten, wil Nationale-Nederlanden het anders doen door zich te positioneren als persoonlijke dienstverlener i.p.v. verzekeraar. Niet alléén financieel schade afhandelen, maar óók persoonlijke aandacht: de Schademanagers helpen je altijd verder. Ongeacht waar je verzekerd bent, laat Nationale-Nederlanden op dé pechdag vrijdag de 13de iedereen ervaren hoe haar dienstverlening is.
Doelgroep(en)
Nederlanders (consument AB1) in de leeftijd 25-39 jaar die actief zijn op social media en Twitter in het bijzonder. Belangrijk is dat we in deze doelgroep ook op zoek gaan naar de zgn. ‘influentials’, de mensen met veel volgers. Zij bereiken veel meer mensen als ze over onze campagne praten.
Tegelijk proberen we met een persoffensief de nationale pers te bereiken.