Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Fanflight
Opdrachtgever:
transavia.com
Bureau:
Dorst & Lesser en 538 Concepts
Datum eerste publicatie:
28/08/2013
url:
http://www.dorstenlesser.nl/campagnes/fanflight/
Categorie:
Online Campagne
Social Media

Credits

Concept:
Pickle Factory / Dorst & Lesser
Art Direction / Design:
Pickle Factory / Dorst & Lesser
Copy / Redactie:
Marlies Boer en Leonie Bosse
Interaction Design:
Dorst & Lesser
Technische realisatie:
Dorst & Lesser
Account:
Marlies Boer en Dennis Hamakers
Verantwoordelijk bij klant:
Rob Abspoel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De Fanflight was de eerste gecrowdsourcte vlucht waarbij de Facebookfans van transavia.com en Radio 538 de vlucht volledig hebben samengesteld. Van bestemming tot het eten aan boord en van het entertainment op de vlucht en op locatie tot aan de dresscode. Alles is door de fans bepaald door het uitbrengen van stemmen. Uiteraard werden de tickets voor deze ultieme vlucht onder de deelnemers verdeeld.
Voor/over product of dienst
transavia.com is de nummer één vrije tijd luchtvaartmaatschappij van Nederland
Radio 538 is het grootste radiostation van Nederland.
Doelgroep(en)
De doelgroep voor deze campagne was een afspiegeling van de transavia.com doelgroep; mensen die samen naar hun vakantiebestemming vliegen en op Facebook met transavia.com en andere fans hun passie voor vliegvakanties delen. Daarbij hanteren we drie subgroepen namelijk koppels, vrienden en families.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De Fanflight was de eerste gecrowdsourcte vlucht waarbij de Facebookfans van transavia.com en Radio 538 de vlucht volledig hebben samengesteld. Van bestemming tot het eten aan boord en van het entertainment op de vlucht en op locatie tot aan de dresscode. Alles is door de fans bepaald door het uitbrengen van stemmen. Uiteraard werden de tickets voor deze ultieme vlucht onder de deelnemers verdeeld.
Voor/over product of dienst
transavia.com is de nummer één vrije tijd luchtvaartmaatschappij van Nederland
Radio 538 is het grootste radiostation van Nederland.
Doelgroep(en)
De doelgroep voor deze campagne was een afspiegeling van de transavia.com doelgroep; mensen die samen naar hun vakantiebestemming vliegen en op Facebook met transavia.com en andere fans hun passie voor vliegvakanties delen. Daarbij hanteren we drie subgroepen namelijk koppels, vrienden en families.