Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ZOE Experience
Opdrachtgever:
Renault Nederland
Bureau:
Dorst & Lesser
Datum eerste publicatie:
08/07/2013
url:
http://dorstenlesser.nl/campagnes/zoe/
Categorie:
Online Campagne
Innovation

Credits

Concept:
Robert Withagen & Niels Verhoeven
Art Direction / Design:
Dorst & Lesser
Copy / Redactie:
Michelle Bakker & Birgit Zuurveld
Interaction Design:
Dorst & Lesser
Technische realisatie:
Dorst & Lesser
Account:
Birgit Zuurveld & Dennis Hamakers
Verantwoordelijk bij klant:
Jos van den Bergh & Inge Reichman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De eerste ‘social dealer’ introduceert de nieuwe 100% elektrische Renault ZOE. Bij deze dealer op Facebook kun je, zonder tussenkomst van een medewerker, een experience met de Renault ZOE inplannen. Je kiest de dealer bij jou in de buurt, checkt de beschikbaarheid en maakt direct een afspraak. In de Facebook-applicatie vind je alle informatie over de Renault ZOE en elektrisch rijden. De online beleving wordt offline doorgezet. Een ‘ZOE Experience’ is meer dan een proefrit, het is een ervaring.
Voor/over product of dienst
De Renault ZOE is de nieuwste 100% elektrische auto van Renault. Het model beschikt over de nieuwste technologie en maakt geen geluid. Er zitten geavanceerde systemen in om energie mee terug te winnen en daarmee zijn actieradius te vergroten. De gehomologeerde actieradius van de Renault ZOE is 210km en hiermee heeft de auto het grootste bereik in zijn klasse.
Doelgroep(en)
- tussen de 30 & 55 jaar
- hoger inkomen dan modaal
- bewust leven en innovatief


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Over elektrisch rijden bestaan in Nederland nog veel vooroordelen. Vooroordelen die volgens onderzoek nergens op gebaseerd zijn, maar die wel door veel mensen in Nederland als waarheid worden beschouwd. Er is maar één manier om deze vooroordelen weg te nemen en dat is door Nederland een elektrische auto te ervaren.

Om voor Renault deze vooroordelen weg te nemen tijdens de introductie van de nieuwe elektrische Renault ZOE, openden wij de eerste dealer ter wereld op Facebook.
Voor/over product of dienst
Introductie van de 100% elektrische auto Renault ZOE
Doelgroep(en)
Mensen tussen de 30 & 55 jaar, hoger inkomen dan modaal, bewust leven en innovatief zijn.