Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volkswagen GTI Bannerbahn
Opdrachtgever:
Volkswagen
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
02/09/2013
url:
http://gtibannerbahn.nl/
Categorie:
Online Campagne
Crossmedia
Interactieve TV & Online Video
Game
Media-Inzet
Innovation

Credits

Concept:
Niels Straatsma, Pascal Rotteveel, Niklas Kristensen, Mathieu Garnier, Bryan Wolff, Daniel Sumarna
Art Direction / Design:
Jort Schutte, Marten Beerda, Thuy Tran, Enzo Greco
Copy / Redactie:
Pascal Rotteveel, Jort Schutte
Interaction Design:
Remco Hulst
Technische realisatie:
Thispagecannotbefound.com, Adrime
Account:
Delia Lauret
Verantwoordelijk bij klant:
Menno van de Gronden, Jasper van der Bijl, Sabine Romkes
Overigen:
Mediacom, Socia Embassy, Therapy Film, Kwasten met de Gasten


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De nieuwe Volkswagen Golf GTI willen we als innovatief en sportief positioneren. We kiezen een stunt met adrenaline die de fysieke en digitale wereld integreert: op een parcours over 4 levensgroot geschilderde websites test een echt racende GTI via een streaming wedstrijd de reactiesnelheid van het Nederlands publiek. De combinatie branded content, advertising en interactie door het publiek zorgt voor intensieve betrokkenheid van de belangrijkste doelgroep rondom dit nieuwe model.
Voor/over product of dienst
De Golf GTI is sinds zijn introductie in 1974 nog steeds de meest toonaangevende 'hot-hatch' in het GTI segment. De introductie van de zevende generatie moet laten zien dat de Volkswagen GTI nog steeds onverslaanbaar in passie, sportiviteit en innovatie is.
Doelgroep(en)
De GTI uitvoering is voor veel jonge mannen een jongensdroom. We richten ons met name op (jonge) mannen met een actief online netwerk, in de fase voor het familieleven, die veel waarde hechten aan (nieuwe) technologie en houden van snelle auto's en adrenaline.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De nieuwe Volkswagen Golf GTI willen we als innovatief en sportief positioneren. We kiezen een stunt met adrenaline die de fysieke en digitale wereld integreert: op een parcours over 4 levensgroot geschilderde websites test een echt racende GTI via een streaming wedstrijd de reactiesnelheid van het Nederlands publiek. De combinatie branded content, advertising en interactie door het publiek zorgt voor intensieve betrokkenheid van de belangrijkste doelgroep rondom dit nieuwe model.
Voor/over product of dienst
De Golf GTI is sinds zijn introductie in 1974 nog steeds de meest toonaangevende 'hot-hatch' in het GTI segment. De introductie van de zevende generatie moet laten zien dat de Volkswagen GTI nog steeds onverslaanbaar in passie, sportiviteit en innovatie is.
Doelgroep(en)
De GTI uitvoering is voor veel jonge mannen een jongensdroom. We richten ons met name op (jonge) mannen met een actief online netwerk, in de fase voor het familieleven, die veel waarde hechten aan (nieuwe) technologie en houden van snelle auto's en adrenaline.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
De nieuwe Volkswagen Golf GTI willen we als innovatief en sportief positioneren. Met een vernieuwende integratie van de fysieke en digitale wereld krijgen we alle ogen op de GTI gericht. GTI Bannerbahn is een spannende competitie tussen een echt racende GTI over een parcours van 4 levensgroot geschilderde websites, en het Nederlands publiek, dat via video banners realtime de reactiesnelheid tegen de bloed snelle GTI test. Branded content, advertising en interactie lopen naadloos in elkaar over.
Voor/over product of dienst
De Golf GTI is sinds zijn introductie in 1974 nog steeds de meest toonaangevende 'hot-hatch' in het GTI segment. De introductie van de zevende generatie moet laten zien dat de Volkswagen GTI nog steeds onverslaanbaar in passie, sportiviteit en innovatie is.
Doelgroep(en)
De GTI uitvoering is voor veel jonge mannen een jongensdroom. We richten ons met name op (jonge) mannen met een actief online netwerk, in de fase voor het familieleven, die veel waarde hechten aan (nieuwe) technologie en houden van snelle auto's en adrenaline.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
De nieuwe Volkswagen Golf GTI willen we als innovatief en sportief positioneren. Met een vernieuwende integratie van de fysieke en digitale wereld krijgen we alle ogen op de GTI gericht. GTI Bannerbahn is een spannende competitie tussen een echt racende GTI over een parcours van 4 levensgroot geschilderde websites, en het Nederlands publiek, dat via video banners realtime de reactiesnelheid tegen de bloed snelle GTI test. Branded content, advertising en interactie lopen naadloos in elkaar over.
Voor/over product of dienst
De Golf GTI is sinds zijn introductie in 1974 nog steeds de meest toonaangevende 'hot-hatch' in het GTI segment. De introductie van de zevende generatie moet laten zien dat de Volkswagen GTI nog steeds onverslaanbaar in passie, sportiviteit en innovatie is.
Doelgroep(en)
De GTI uitvoering is voor veel jonge mannen een jongensdroom. We richten ons met name op (jonge) mannen met een actief online netwerk, in de fase voor het familieleven, die veel waarde hechten aan (nieuwe) technologie en houden van snelle auto's en adrenaline.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De nieuwe Volkswagen Golf GTI willen we als innovatief en sportief positioneren. We kiezen een stunt met adrenaline die de fysieke en digitale wereld integreert: op een parcours over 4 levensgroot geschilderde websites test een echt racende GTI via een streaming wedstrijd de reactiesnelheid van het Nederlands publiek. De combinatie branded content, advertising en interactie door het publiek zorgt voor intensieve betrokkenheid van de belangrijkste doelgroep rondom dit nieuwe model.
Voor/over product of dienst
De Golf GTI is sinds zijn introductie in 1974 nog steeds de meest toonaangevende 'hot-hatch' in het GTI segment. De introductie van de zevende generatie moet laten zien dat de Volkswagen GTI nog steeds onverslaanbaar in passie, sportiviteit en innovatie is.
Doelgroep(en)
De GTI uitvoering is voor veel jonge mannen een jongensdroom. We richten ons met name op (jonge) mannen met een actief online netwerk, in de fase voor het familieleven, die veel waarde hechten aan (nieuwe) technologie en houden van snelle auto's en adrenaline.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De nieuwe Volkswagen Golf GTI willen we als innovatief en sportief positioneren. Met een vooruitstrevende integratie van de fysieke en digitale wereld krijgen we alle ogen op de GTI gericht. GTI Bannerbahn is een vernieuwende competitie tussen een echt racende GTI over een parcours van 4 levensgroot geschilderde websites, en het Nederlands publiek, dat via video banners realtime de reactiesnelheid tegen de bloed snelle GTI test.
Voor/over product of dienst
De Golf GTI is sinds zijn introductie in 1974 nog steeds de meest toonaangevende 'hot-hatch' in het GTI segment. De introductie van de zevende generatie moet laten zien dat de Volkswagen GTI nog steeds onverslaanbaar in passie, sportiviteit en innovatie is.
Doelgroep(en)
De GTI uitvoering is voor veel jonge mannen een jongensdroom. We richten ons met name op (jonge) mannen met een actief online netwerk, in de fase voor het familieleven, die veel waarde hechten aan (nieuwe) technologie en houden van snelle auto's en adrenaline.