Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
MEC brengt het IKEA effect naar Social Media
Opdrachtgever:
IKEA Nederland
Bureau:
MEC
Datum eerste publicatie:
17/04/2013
url:
http://www.facebook.com/IKEANederland
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Djurre de Wit, Charlotte Krijger
Art Direction / Design:
Rik toe Water
Copy / Redactie:
Kim Bosman, Rik toe Water
Interaction Design:
n.v.t.
Technische realisatie:
n.v.t.
Account:
Marieke Berends
Verantwoordelijk bij klant:
Marieke Berends
Overigen:
Danielle Lakeman, Sylvana Lageweg


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
MEC heeft het IKEA effect naar social media gebracht! Door interactie aan te gaan met de doelgroep “the many” en hun behoeften centraal te stellen bij de content creatie. Vanuit consumenteninzichten is met de juiste tone-of-voice en pakkende postings echt iets bijzonders ontstaan: engagement@scale. Niet alleen ontwikkelde IKEA het snelst groeiende branded Facebook platform in Nederland, maar ook nog eens met de hoogste gemiddelde engagementrate in retail Nederland!
Voor/over product of dienst
(Woon)inspiratie en identiteit komen bij uitstek samen in je interieur. IKEA besloot vanuit haar visie “creating a better everyday life for the many people” dan ook social te gaan. En als Nederlands grootste woonwarenhuis social gaat, dan doen we dat ook goed.
Doelgroep(en)
IKEA heeft dankzij MEC een nieuwe manier gecreëerd om “the many” te bereiken, te raken en in beweging te krijgen.

De doelgroep reageerde massaal waardoor een diepere vorm van engagement@scale werd gerealiseerd tussen consument en merk. Met succesvolle postings werd het “IKEA effect” voelbaar gemaakt.