Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
LINDAnieuws.nl
Opdrachtgever:
Mood for Magazines (LINDA magazine)
Bureau:
Buutvrij for life
Datum eerste publicatie:
16/09/2013
url:
http://www.lindanieuws.nl
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Buutvrij for life, Mood for Magazines, Biko
Art Direction / Design:
Buutvrij for life, Studio Room
Copy / Redactie:
Buutvrij for life
Interaction Design:
Buutvrij for life
Technische realisatie:
23G
Account:
Florence Schreinemachers
Verantwoordelijk bij klant:
Leanne Hermans
Overigen:
...


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
LINDA magazine verraste lezers en adverteerders met LINDAnieuws.nl:
het eerste nieuwsplatform specifiek gericht op vrouwen, in de stijl van LINDA magazine.

De site houdt het persoonlijke klik- en leesgedrag van haar lezers bij, en past de nieuwsselectie automatisch aan. LINDA claimde 5000 urls en gaf elke Nederlandse vrouw een eigen exemplaar, op basis van haar voornaam. Van ANNAnieuws.nl tot ZOEnieuws.nl.

Resultaat: 600.000 unieke bezoekers na lancering.
Twee maanden later: 1.2 miljoen.
Voor/over product of dienst
Met LINDAnieuws.nl vond LINDAmagazine een nieuwe manier om lezers en adverteerders te verrassen en haar merkwaarden kracht bij te zetten.
Dit nieuwsplatform brengt nieuws dat relevant is voor vrouwen, op de herkenbare LINDA manier: sterk visueel, met een optimistische tone of voice en een vertrouwde look & feel.
Een intelligent algoritme houdt het klik- en leesgedrag van individuele lezers bij en past de getoonde content daarop aan. De site wordt zo met elk bezoek persoonlijker.
Doelgroep(en)
Tweeledig:
1. Consumenten: Nederlandse vrouwen tussen 20-45.
Hieruit bestaat ons lezerspubliek.

2. Adverteerders.
De combinatie van LINDA magazine en LINDAnieuws.nl geeft LINDA een nieuwe impuls aan haar propositie richting haar B2B doelgroep.