Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Slagerspassie: dé digitale inspiratieomgeving voor de slagersbranche!
Opdrachtgever:
Stichting Vormings- en Ontwikkelingsfonds in het Slagersbedrijf / Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie
Bureau:
Bespeak BV
Datum eerste publicatie:
06/02/2014
url:
http://www.slagerspassie.nl
Categorie:
Website
Content

Credits

Concept:
Gerrit Jan Oudenes
Art Direction / Design:
Hannah Kay Piché
Copy / Redactie:
Ciska Berk, Anja Zijlstra
Interaction Design:
Martijn Poolen
Technische realisatie:
Connexx Communications BV
Account:
Marije Mentink
Verantwoordelijk bij klant:
Marian Lemsom
Overigen:
Baretta Media (videoproductie)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
De marktpositie van de slagersbranche staat onder druk, onder andere door het imago van de slager en vlees in het algemeen. De Stichting VOS en de KNS voeren activiteiten uit om imagoverandering te realiseren. Zij streven naar professionalisering van werkgevers en werknemers, zodat zij zich beter kunnen profileren.
Bespeak kreeg de opdracht een online inspiratieomgeving te ontwikkelen die deze professionalisering tot stand brengt.
Voor/over product of dienst
Slagerspassie is dé digitale inspiratieomgeving voor iedereen in de slagersbranche. Het geeft inspiratie, beleving, verrijking en verdieping. Ondernemers en medewerkers kunnen in het netwerkgedeelte online contacten binnen de branche onderhouden en in gesprek gaan over hun vak. Ook doen ze inspiratie op in digitale magazines met verhalen, foto’s en films van andere slagers. Ze delen ook hun eigen ideeën door foto’s en films te uploaden en te reageren op wat ze zien. Zo inspireren ze anderen.
Doelgroep(en)
Slagerspassie is voor alle ondernemers en medewerkers in de slagersbranche. Onderwijs en bijscholing voelt voor hen niet altijd als noodzakelijk of gewenst. Slagerspassie is dan ook gepresenteerd vanuit een ander perspectief dan onderwijs. Het is een platform voor inspiratie, beleving, verrijking en verdieping. De interactiviteit, de aard van de magazines en de netwerkfunctie zorgen ervoor dat het met name een plek is om kennis met elkaar te delen en in gesprek te gaan over het slagersvak.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De marktpositie van de slagersbranche staat onder druk, onder andere door het imago van de slager en vlees in het algemeen. De Stichting VOS en de KNS voeren activiteiten uit om imagoverandering te realiseren. Zij streven naar professionalisering van werkgevers en werknemers, zodat zij zich beter kunnen profileren.
Bespeak kreeg de opdracht een online inspiratieomgeving te ontwikkelen die deze professionalisering tot stand brengt.
Voor/over product of dienst
Slagerspassie is dé digitale inspiratieomgeving voor iedereen in de slagersbranche. Het geeft inspiratie, beleving, verrijking en verdieping. Ondernemers en medewerkers kunnen in het netwerkgedeelte online contacten binnen de branche onderhouden en in gesprek gaan over hun vak. Ook doen ze inspiratie op in digitale magazines met verhalen, foto’s en films van andere slagers. Ze delen ook hun eigen ideeën door foto’s en films te uploaden en te reageren op wat ze zien. Zo inspireren ze anderen.
Doelgroep(en)
Slagerspassie is voor alle ondernemers en medewerkers in de slagersbranche. Onderwijs en bijscholing voelt voor hen niet altijd als noodzakelijk of gewenst. Slagerspassie is dan ook gepresenteerd vanuit een ander perspectief dan onderwijs. Het is een platform voor inspiratie, beleving, verrijking en verdieping. De interactiviteit, de aard van de magazines en de netwerkfunctie zorgen ervoor dat het met name een plek is om kennis met elkaar te delen en in gesprek te gaan over het slagersvak.