Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Eurovisie
Opdrachtgever:
Centraal Beheer Achmea
Bureau:
Pool Worldwide
Datum eerste publicatie:
06/05/2013
url:
http://clients.poolworldwide.com/playground/cba/desktop/
Categorie:
Crossmedia
Content
Media-Inzet

Credits

Concept:
Erwin Kleinjan, Paul Meyer
Art Direction / Design:
Wouter Driessen
Copy / Redactie:
Jonathan herzberg, Nick Schönfeld
Interaction Design:
Wouter Driessen, Sip Hibma, Job Wind
Technische realisatie:
Job Wind
Account:
Karijn van den Bossche
Verantwoordelijk bij klant:
Miriam Martinus, Liedewij Trampe
Overigen:
We are First (seeding)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Voor het Songfestival 2013 heerst er euforie over de deelname van Anouk. Eindelijk hebben we weer een inzending van formaat. Maar dan verspreid Arie Boomsma op 30 mei via zijn Twitter een video van een feestende Anouk. Op 1 mei, verschijnen er nog drie opnames van de zangeres op internet. Media duiken er bovenop. Op 2 mei, maakt Anouk op Facebook bekend dat het een grap is. Ook dit bericht wordt breed verspreid door alle media. Anouk heeft de hoofdrol in de nieuwe Even Apeldoorn Bellen film.
Voor/over product of dienst
Even Apeldoorn Bellen van verzekeringsmaatschappij Centraal Beheer Achmea (CBA) is het langstlopende reclameconcept in Nederland en is in 2011 uitgeroepen tot reclameklassieker aller tijden.
Doelgroep(en)
In de eerste plaats wordt er gekeken naar de algemene doelgroep (18+). Daarnaast zijn er nog twee andere doelgroepen bepaald namelijk; De TV doelgroep (25-54) en de Viral doelgroep (18-40).


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Een tweet met video van Arie Boomsma, Kees de Koning gevolgd door één van Yellowclaw zwengelden de speculaties aan over het feestgedrag van Anouk, de Nederlandse kandidaat voor het Eurovisie songfestival. Na een week bleek dat het een stunt was, als opwarmertje voor de Eurovisie commercial voor Centraal Beheer. Met andere woorden, een mooie inhaak op het songfestival en de rock and roll reputatie van Anouk.
Voor/over product of dienst
Even Apeldoorn Bellen van verzekeringsmaatschappij Centraal Beheer Achmea (CBA) is het langstlopende reclameconcept in Nederland en is in 2011 uitgeroepen tot reclameklassieker aller tijden.
Doelgroep(en)
In de eerste plaats wordt er gekeken naar de algemene doelgroep (18+). Daarnaast zijn er nog twee andere doelgroepen bepaald namelijk; De TV doelgroep (25-54) en de Viral doelgroep (18-40).


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Voor het Songfestival 2013 heerst er euforie over de deelname van Anouk. Eindelijk hebben we weer een inzending van formaat. Maar dan verspreid Arie Boomsma op 30 mei via zijn Twitter een video van een feestende Anouk. Op 1 mei, verschijnen er nog drie opnames van de zangeres op internet. Media duiken er bovenop. Op 2 mei, maakt Anouk op Facebook bekend dat het een grap is. Ook dit bericht wordt breed verspreid door alle media. Anouk heeft de hoofdrol in de nieuwe Even Apeldoorn Bellen film.
Voor/over product of dienst
Even Apeldoorn Bellen van verzekeringsmaatschappij Centraal Beheer Achmea (CBA) is het langstlopende reclameconcept in Nederland en is in 2011 uitgeroepen tot reclameklassieker aller tijden.
Doelgroep(en)
In de eerste plaats wordt er gekeken naar de algemene doelgroep (18+). Daarnaast zijn er nog twee andere doelgroepen bepaald namelijk; De TV doelgroep (25-54) en de Viral doelgroep (18-40).