Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Defensie Infanterie / Werkveld
Opdrachtgever:
Defensie
Bureau:
Steam
Datum eerste publicatie:
03/06/2013
url:
http://www.steam.nl/nl/projects/werkveld
Categorie:
Crossmedia
Content

Credits

Concept:
Cyril Chermin, Martijn van der Werf, Maarten Kuipers
Art Direction / Design:
Cyril Chermin, Martin van Triest
Copy / Redactie:
Cyril Chermin
Interaction Design:
Tom Rutgers
Technische realisatie:
NFI Productions, Vice Media, Maximum
Account:
Sanne Slob, Marco van Rookhuizen
Verantwoordelijk bij klant:
Robbie Bax, Leontine Messaoudi & Duco Koolstra, Paul Klaessen
Overigen:
Sil van der Woerd, Kraantje Pappie, Nightwatch & Cariola van Beek


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Wij ontwikkelde één campagne voor de werving van ongeveer 700 sollicitanten. Zowel voor de Luchtmobiele Brigade als voor de Pantserinfanterie. Wellicht met subtiele verwijzingen naar beide brigades. De kandidaten moeten worden uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst (er zijn er diverse met verschillende namen). Tijdens deze informatieve bijeenkomsten wordt het verschil tussen de beide eenheden duidelijk gemaakt en een advies gegeven voor de te kiezen richting.
Voor/over product of dienst
Twee verschillende werelden ontmoeten elkaar… en blijken elkaar perfect aan te vullen. Rapper Kraantje Pappie en Noisia/Nightwatch herschreven het heroïsche infanterielied uit 1947 en worden zo ambassadeur voor LMB, PI en KCT. Het nieuwe nummer vat perfect samen waar de Infanterie voor staat, maar dan helemaal in de taal en stijl van nu. Keihard dus.
Doelgroep(en)
Het gaat om mannen en vrouwen tussen de 17 en 27 jaar. Veelal ‘eerstebaners’. Met minimaal een vmbo-diploma. Kenmerken: doeners, aanpakkers, mouwenopstropers. Gaan het liefst snel de praktijk in, worden wat onrustig van in de schoolbanken zitten. Van belang in een baan voor deze groep: collega’s, actief bezig zijn en plezier hebben.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Wij ontwikkelde één campagne voor de werving van ongeveer 700 sollicitanten. Zowel voor de Luchtmobiele Brigade als voor de Pantserinfanterie. Wellicht met subtiele verwijzingen naar beide brigades. De kandidaten moeten worden uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst (er zijn er diverse met verschillende namen). Tijdens deze informatieve bijeenkomsten wordt het verschil tussen de beide eenheden duidelijk gemaakt en een advies gegeven voor de te kiezen richting.
Voor/over product of dienst
Twee verschillende werelden ontmoeten elkaar… en blijken elkaar perfect aan te vullen. Rapper Kraantje Pappie en Noisia/Nightwatch herschreven het heroïsche infanterielied uit 1947 en worden zo ambassadeur voor LMB, PI en KCT. Het nieuwe nummer vat perfect samen waar de Infanterie voor staat, maar dan helemaal in de taal en stijl van nu. Keihard dus.
Doelgroep(en)
Het gaat om mannen en vrouwen tussen de 17 en 27 jaar. Veelal ‘eerstebaners’. Met minimaal een vmbo-diploma. Kenmerken: doeners, aanpakkers, mouwenopstropers. Gaan het liefst snel de praktijk in, worden wat onrustig van in de schoolbanken zitten. Van belang in een baan voor deze groep: collega’s, actief bezig zijn en plezier hebben.