Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
LVNL - Take Control Of The Tower
Opdrachtgever:
Luchtverkeersleiding Nederland
Bureau:
Steam
Datum eerste publicatie:
01/03/2013
url:
http://www.takecontrolofthetower.nl
Categorie:
Crossmedia
Game

Credits

Concept:
Cyril Chermin, Maarten Kuipers, Rob Bary, Tim Koppers (Strafwerk)
Art Direction / Design:
Rob Bary, Tim Koppers (Strafwerk), Martin van Triest
Copy / Redactie:
Cyril Chermin
Interaction Design:
Tom Rutgers, Tim Koppers (Strafwerk)
Technische realisatie:
Tim Koppers (Strafwerk)
Account:
Hans Kroonen, Esther Eulen, Marc de Winter
Verantwoordelijk bij klant:
Dominique Beerendonk, Renske Stol, Wendy Rinsma
Overigen:
Action This Day (Benjamin van Rossum), Luna Projects (Martin Swinkels), Arie de Leeuw fotografie (Arie de Leeuw)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
We ontwikkelden ‘Take Control of the Tower’. Een game die zowel op Facebook te spelen is als makkelijk te downloaden via de app stores iTunes van Apple (iOS) en Google Play (Android). De game bereikt zo een breed publiek en draagt bij aan de branding van het vak van luchtverkeersleider ten behoeve van een plekje in het toekomstige mentale keuzepalet in de hoofden van de spelers.
Voor/over product of dienst
Gezien de jonge doelgroep van LVNL en hun mediagebruik hebben we een eigen luchtverkeersleidinggame ontwikkelt. Je kunt 'm downloaden in de app-stores van Apple (iOS) en Google (Android). Deze game is de leukste manier om het vak van luchtverkeersleider op Schiphol zelf te ervaren en biedt een mix van simulatie en fun. Daarnaast is de game de kwalificatietool voor het Nederlands Kampioenschap Take Control of the Tower.
Doelgroep(en)
De doelgroep voor de game is hbo/wo in de leeftijd van 20-26 jaar.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
We ontwikkelden ‘Take Control of the Tower’. Een game die zowel op Facebook te spelen is als makkelijk te downloaden via de app stores iTunes van Apple (iOS) en Google Play (Android). De game bereikt zo een breed publiek en draagt bij aan de branding van het vak van luchtverkeersleider ten behoeve van een plekje in het toekomstige mentale keuzepalet in de hoofden van de spelers.
Voor/over product of dienst
Gezien de jonge doelgroep van LVNL en hun mediagebruik hebben we een eigen luchtverkeersleidinggame ontwikkelt. Je kunt 'm downloaden in de app-stores van Apple (iOS) en Google (Android). Deze game is de leukste manier om het vak van luchtverkeersleider op Schiphol zelf te ervaren en biedt een mix van simulatie en fun. Daarnaast is de game de kwalificatietool voor het Nederlands Kampioenschap Take Control of the Tower.
Doelgroep(en)
De doelgroep voor de game is hbo/wo in de leeftijd van 20-26 jaar.