Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Unox Soep in Pak. Niet Goed? Like Terug
Opdrachtgever:
Unilever Nederland, Unox
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
08/04/2013
url:
https://www.facebook.com/unox
Categorie:
Social Media
Media-Inzet

Credits

Concept:
Yacco Vijn, Bas Engels
Art Direction / Design:
Yacco Vijn
Copy / Redactie:
Bas Engels
Interaction Design:
Mario Piepenbrink
Technische realisatie:
Media Monks
Account:
Valérie Dekeuwer, Robert Volten
Verantwoordelijk bij klant:
Danielle De Jager, Aleks Fiege
Overigen:
Producer: Bente van der Ark. Strategie: Olger Smit


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ter gelegenheid van de introductie van Unox Soep in Pak ontwikkelden we een Facebook app waarmee consumenten een pak soep gratis konden proberen, in ruil voor een like. Mocht het pak niet bevallen, dan kreeg de consumenten gewoon zijn Like terug. Dus: Niet Goed? Like Terug!
Voor de consument klonk dit allemaal vrij logisch, maar bij Facebook moesten ze zich even achter de oren krabben: een like teruggeven? Dat werd een wereldprimeur.
Voor/over product of dienst
Iedere Nederlander kent de 60 jaar oude Unox Stevige Soep in blik (0,8 Liter). Gezinnen vinden Unox Soep in Zak lekkerder dan blik, maar dit is voor velen te duur omdat er dan twee zakken nodig zijn. Daarom introduceert Unox in 2013 de moderne opvolger van blik: Soep in Pak. De allerlekkerste soepen van Unox, in een 1 Liter familiepak.
Doelgroep(en)
Gezinnen met kinderen die trouwe bliksoep-kopers zijn.
Onderzoek leerde ons dat soep in een liter-pak, ondanks de rationale voordelen, echt wennen is voor de verstokte blikkopers. Gaat dat lekker smaken? Eerdere pogingen om Nederlanders soep in pak te verkopen zijn jammerlijk mislukt. Men vond het pak maar raar en niet kwalitatief.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Ter gelegenheid van de introductie van Unox Soep in Pak ontwikkelden we een Facebook app waarmee consumenten een pak soep gratis konden proberen, in ruil voor een like. Mocht het pak niet bevallen, dan kreeg de consumenten gewoon zijn Like terug. Dus: Niet Goed? Like Terug!
Voor de consument klonk dit allemaal vrij logisch, maar bij Facebook moesten ze zich even achter de oren krabben: een like teruggeven? Dat werd een wereldprimeur.
Voor/over product of dienst
Iedere Nederlander kent de 60 jaar oude Unox Stevige Soep in blik (0,8 Liter). Gezinnen vinden Unox Soep in Zak lekkerder dan blik, maar dit is voor velen te duur omdat er dan twee zakken nodig zijn. Daarom introduceert Unox in 2013 de moderne opvolger van blik: Soep in Pak. De allerlekkerste soepen van Unox, in een 1 Liter familiepak.
Doelgroep(en)
Gezinnen met kinderen die trouwe bliksoep-kopers zijn.
Onderzoek leerde ons dat soep in een liter-pak, ondanks de rationale voordelen, echt wennen is voor de verstokte blikkopers. Gaat dat lekker smaken? Eerdere pogingen om Nederlanders soep in pak te verkopen zijn jammerlijk mislukt. Men vond het pak maar raar en niet kwalitatief.