Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Doritos Jacked (Stunt) Driving School
Opdrachtgever:
Pepsico Nederland
Bureau:
Fitzroy Amsterdam
Datum eerste publicatie:
07/08/2013
url:
http://creativeawards.nl/2013/doritos/jacked/
Categorie:
Online Campagne
Website
Crossmedia
Interactieve TV & Online Video
Social Media
Design
Content
Media-Inzet
Innovation

Credits

Concept:
Fitzroy Amsterdam
Art Direction / Design:
Fitzroy Amsterdam
Copy / Redactie:
Fitzroy Amsterdam
Interaction Design:
Fitzroy Amsterdam
Technische realisatie:
Fitzroy Amsterdam
Account:
Fitzroy Amsterdam
Verantwoordelijk bij klant:
Tessa van Breugel, Marieke van Balen, Charlotte van Zelders, Michael Willems
Overigen:
OMD als Mediabureau, Vice als productiemaatschappij


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Een van de grootste momenten in het leven van de 16 tot 24 jarige is het behalen van je rijbewijs. Maar rijden is saai: teveel regels. Autorijden moet stoerder, dikker en groter. Net als de nieuwe Doritos Jacked chips. Daarom heeft Doritos rapper Gino Pietermaai geld gegeven om een rijschool te jacken: z'n eigen (stunt) rijschool. De campagne draaide volledig om online content, gecreëerd door Gino zelf. Hiermee werd 92% van de doelgroep bereikt. Dit leidde tot een volumegroei van 14% !!!
Voor/over product of dienst
Doritos kwam in 2013 met een nieuwe variant: Doritos Jacked. Deze tortilla-chips zijn 40% groter én dikker dan een gewone Doritos chip. Het is de belichaming van de nieuwe positionering van Doritos: “Taste like Awesome feels”. Chips die groter, dikker en dus bruter zijn dan alle andere. Met de introductie van deze nieuwe variant wil Pepsico Nederland de groei van private labels een halt toeroepen.
Doelgroep(en)
Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar. De zogenoemde Hyper Lifer, die:

- Door fun en unieke belevingen alles uit zijn leven wil halen
- Super connected is en niets wil missen
- Erkenning zoekt van vrienden, door stoer en uniek te zijn


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Een van de grootste momenten in het leven van de 16 tot 24 jarige is het behalen van je rijbewijs. Maar rijden is saai: teveel regels. Autorijden moet stoerder, dikker en groter. Net als de nieuwe Doritos Jacked chips. Daarom heeft Doritos rapper Gino Pietermaai geld gegeven om een rijschool te jacken: z'n eigen (stunt) rijschool. De campagne draaide volledig om online content, met de site in het middelpunt. Hiermee werd 92% van de doelgroep bereikt. Dit leidde tot een volumegroei van 14% !!!
Voor/over product of dienst
Doritos kwam in 2013 met een nieuwe variant: Doritos Jacked. Deze tortilla-chips zijn 40% groter én dikker dan een gewone Doritos chip. Het is de belichaming van de nieuwe positionering van Doritos: “Taste like Awesome feels”. Chips die groter, dikker en dus bruter zijn dan alle andere. Met de introductie van deze nieuwe variant wil Pepsico Nederland de groei van private labels een halt toe roepen.
Doelgroep(en)
Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar. De zogenoemde Hyper Lifer, die:
- Door fun en unieke belevingen alles uit zijn leven wil halen
- Super connected is en niets wil missen
- Erkenning zoekt van vrienden, door stoer en uniek te zijn


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Een van de grootste momenten in het leven van de 16 tot 24 jarige is het behalen van je rijbewijs. Maar rijden is saai: teveel regels. Autorijden moet stoerder, dikker en groter. Net als de nieuwe Doritos Jacked chips. Daarom heeft Doritos rapper Gino Pietermaai geld gegeven om een rijschool te jacken: z'n eigen (stunt) rijschool. De campagne draaide volledig om online content, gecreëerd door Gino zelf. Hiermee werd 92% van de doelgroep bereikt. Dit leidde tot een volumegroei van 14% !!!
Voor/over product of dienst
Doritos kwam in 2013 met een nieuwe variant: Doritos Jacked. Deze tortilla-chips zijn 40% groter én dikker dan een gewone Doritos chip. Het is de belichaming van de nieuwe positionering van Doritos: “Taste like Awesome feels”. Chips die groter, dikker en dus bruter zijn dan alle andere. Met de introductie van deze nieuwe variant wil Pepsico Nederland de groei van private labels een halt toe roepen.
Doelgroep(en)
Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar. De zogenoemde Hyper Lifer, die:

- Door fun en unieke belevingen alles uit zijn leven wil halen
- Super connected is en niets wil missen
- Erkenning zoekt van vrienden, door stoer en uniek te zijn


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Doritos heeft via de online kanalen contact gezocht met hackers die de ondertiteling doen van illegaal te downloaden films. Uiteindelijk heeft Desiree van QoQ (Quality over Quantity) onze commercial vertaald. Na de eerste uitzendingen op televisie werd wederom weer veel gediscussieerd op blogs over het feit of dit wel weer echt was. Een andere manier hoe internet en televisie met elkaar kunnen interacteren. Check o.a. : http://mwnw.nl/blog/2013/08/14/huh-qoq-vertaalt-reclames-voor-doritos-32649
Voor/over product of dienst
Doritos kwam in 2013 met een nieuwe variant: Doritos Jacked. Deze tortilla-chips zijn 40% groter én dikker dan een gewone Doritos chip. Het is de belichaming van de nieuwe positionering van Doritos: “Taste like Awesome feels”. Chips die groter, dikker en dus bruter zijn dan alle andere. Met de introductie van deze nieuwe variant wil Pepsico Nederland de groei van private labels een halt toe roepen.
Doelgroep(en)
Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar. De zogenoemde Hyper Lifer, die:
- Door fun en unieke belevingen alles uit zijn leven wil halen
- Super connected is en niets wil missen
- Erkenning zoekt van vrienden, door stoer en uniek te zijn


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Een van de grootste momenten in het leven van de 16 tot 24 jarige is het behalen van je rijbewijs. Maar rijden is saai: teveel regels. Autorijden moet stoerder, dikker en groter. Net als de nieuwe Doritos Jacked chips. Daarom heeft Doritos rapper Gino Pietermaai geld gegeven om een rijschool te jacken: z'n eigen (stunt) rijschool. De campagne draaide volledig om shareable content, gecreëerd door Gino zelf. Hiermee werd 92% van de doelgroep bereikt. Dit leidde tot een volumegroei van 14% !!!
Voor/over product of dienst
Doritos kwam in 2013 met een nieuwe variant: Doritos Jacked. Deze tortilla-chips zijn 40% groter én dikker dan een gewone Doritos chip. Het is de belichaming van de nieuwe positionering van Doritos: “Taste like Awesome feels”. Chips die groter, dikker en dus bruter zijn dan alle andere. Met de introductie van deze nieuwe variant wil Pepsico Nederland de groei van private labels een halt toe roepen.
Doelgroep(en)
Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar. De zogenoemde Hyper Lifer, die:
- Door fun en unieke belevingen alles uit zijn leven wil halen
- Super connected is en niets wil missen
- Erkenning zoekt van vrienden, door stoer en uniek te zijn


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Een van de grootste momenten in het leven van de 16 tot 24 jarige is het behalen van je rijbewijs. Maar rijden is saai: teveel regels. Autorijden moet stoerder, dikker en groter. Net als de nieuwe Doritos Jacked chips. Daarom heeft Doritos rapper Gino Pietermaai geld gegeven om een rijschool te jacken: z'n eigen (stunt) rijschool. De campagne draaide volledig om Gino's straat- en grafische taal. Hiermee werd 92% van de 16-24 jarigen bereikt. Dit leidde tot een volumegroei van 14% !!!
Voor/over product of dienst
Doritos kwam in 2013 met een nieuwe variant: Doritos Jacked. Deze tortilla-chips zijn 40% groter én dikker dan een gewone Doritos chip. Het is de belichaming van de nieuwe positionering van Doritos: “Taste like Awesome feels”. Chips die groter, dikker en dus bruter zijn dan alle andere. Met de introductie van deze nieuwe variant wil Pepsico Nederland de groei van private labels een halt toe roepen.
Doelgroep(en)
Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar. De zogenoemde Hyper Lifer, die:
- Door fun en unieke belevingen alles uit zijn leven wil halen
- Super connected is en niets wil missen
- Erkenning zoekt van vrienden, door stoer en uniek te zijn


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Een van de grootste momenten in het leven van de 16 tot 24 jarige is het behalen van je rijbewijs. Maar rijden is saai: teveel regels. Autorijden moet stoerder, dikker en groter. Net als de nieuwe Doritos Jacked chips. Daarom heeft Doritos rapper Gino Pietermaai geld gegeven om een rijschool te jacken: z'n eigen (stunt) rijschool. De campagne draaide volledig om online content, gecreëerd door Gino zelf. Hiermee werd 92% van de doelgroep bereikt. Dit leidde tot een volumegroei van 14% !!!
Voor/over product of dienst
Doritos kwam in 2013 met een nieuwe variant: Doritos Jacked. Deze tortilla-chips zijn 40% groter én dikker dan een gewone Doritos chip. Het is de belichaming van de nieuwe positionering van Doritos: “Taste like Awesome feels”. Chips die groter, dikker en dus bruter zijn dan alle andere. Met de introductie van deze nieuwe variant wil Pepsico Nederland de groei van private labels een halt toe roepen.
Doelgroep(en)
Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar. De zogenoemde Hyper Lifer, die:
- Door fun en unieke belevingen alles uit zijn leven wil halen
- Super connected is en niets wil missen
- Erkenning zoekt van vrienden, door stoer en uniek te zijn


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Een van de grootste momenten in het leven van de 16 tot 24 jarige is het behalen van je rijbewijs. Maar rijden is saai: teveel regels. Autorijden moet stoerder, dikker en groter. Net als de nieuwe Doritos Jacked chips. Daarom heeft Doritos rapper Gino Pietermaai eld gegeven om een rijschool te jacken: z'n eigen (stunt) rijschool. De campagne draaide volledig om shareable content, gecreëerd door Gino zelf. Hiermee werd 92% van de jongeren bereikt. Dit leidde tot een volumegroei van 14% !!!
Voor/over product of dienst
Doritos kwam in 2013 met een nieuwe variant: Doritos Jacked. Deze tortilla-chips zijn 40% groter én dikker dan een gewone Doritos chip. Het is de belichaming van de nieuwe positionering van Doritos: “Taste like Awesome feels”. Chips die groter, dikker en dus bruter zijn dan alle andere. Met de introductie van deze nieuwe variant wil Pepsico Nederland de groei van private labels een halt toe roepen.
Doelgroep(en)
Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar. De zogenoemde Hyper Lifer, die:
- Door fun en unieke belevingen alles uit zijn leven wil halen
- Super connected is en niets wil missen
- Erkenning zoekt van vrienden, door stoer en uniek te zijn


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Deze award is voor vernieuwende toepassing van bestaande technologie. Doritos heeft via de 'onderwereld van het internet' gezocht naar hackers die de ondertiteling van onze tvc wilden jacken. Dit om op een credible manier bij jongeren binnen te komen. Uiteindelijk was Desiree van Quality over Quantity (QoQ) bereid dit te doen. Dit leidde weer tot heftige discussies in zowel de onder- maar ook bovenwereld van het internet. Was het echt? Kunnen hackers dit wel doen? Het in ieder geval vernieuwend.
Voor/over product of dienst
Doritos kwam in 2013 met een nieuwe variant: Doritos Jacked. Deze tortilla-chips zijn 40% groter én dikker dan een gewone Doritos chip. Het is de belichaming van de nieuwe positionering van Doritos: “Taste like Awesome feels”. Chips die groter, dikker en dus bruter zijn dan alle andere. Met de introductie van deze nieuwe variant wil Pepsico Nederland de groei van private labels een halt toe roepen.
Doelgroep(en)
Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar. De zogenoemde Hyper Lifer, die:
- Door fun en unieke belevingen alles uit zijn leven wil halen
- Super connected is en niets wil missen
- Erkenning zoekt van vrienden, door stoer en uniek te zijn