Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Olympische Spelen Sotsji 2014
Opdrachtgever:
NOS
Bureau:
NOS
Datum eerste publicatie:
08/01/2014
url:
http://nos.nl/os2014
Categorie:
Website

Credits

Concept:
NOS Nieuwe Media
Art Direction / Design:
NOS Nieuwe Media
Copy / Redactie:
NOS Sportredactie
Interaction Design:
NOS Nieuwe Media
Technische realisatie:
NOS Nieuwe Media
Account:
NOS Nieuwe Media
Verantwoordelijk bij klant:
NOS Nieuwe Media


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Tijdens de Winterspelen in Sotsji hoeven sportliefhebbers online geen seconde live sport te missen. De NOS streamt op nos.nl/os2014 alle wintersporten op een overzichtelijke manier. Biedt Nederland 1 de hoogtepunten van alles wat er gebeurt op de Spelen, online bepaalt de bezoeker zelf. Dit alles op een beeldende en toegankelijke website, die door zijn 'responsiveness' op alle formaten computer, smartphone en tablet even goed tot zijn recht komt.
Voor/over product of dienst
Omdat een groot deel van de schaatswedstrijden doordeweeks en overdag plaatsvindt zijn veel Nederlanders ‘aangewezen’ op online media om de ontwikkelen live te kunnen volgen. De pieken met streaming liggen uiteraard rond het schaatsen. Op zo’n piekmoment bereikt de NOS ruim 240.000 kijkers naar livestreams tegelijkertijd. Het merendeel kijkt via de Sotsji-site (en een deel via mobiel en internet connected tv).
Doelgroep(en)
Als publieke omroep heeft de NOS vanuit de overheid de taak gekregen alle inwoners van Nederland onafhankelijk en betrouwbaar nieuws aan te bieden en verslag te doen van grote (sport-) evenementen Uit onderzoek weten we dat we bij grote sportevenementen (WK Voetbal, Olympische Spelen) bijna iedereen in NL van 13 jaar en ouder bereiken (ofwel met radio, tv of online ).