Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
LG - Battle of the Stars
Opdrachtgever:
LG
Bureau:
AtHand
Datum eerste publicatie:
22/07/2013
url:
http://www.battleofthestars.nl
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Marcel Mens
Art Direction / Design:
Melina Ruijter
Copy / Redactie:
Jules van Veen
Interaction Design:
Alexander Stassen
Technische realisatie:
Mohamed Marghich
Account:
Rob Turkenburg
Verantwoordelijk bij klant:
Emiel Zwaagman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Hoe verbeter je de houding van T-Mobile verkopers ten opzichte van LG Smartphones? En met als doel een verdrievoudiging van de verkoop van LG toestellen bij T-Mobile shops? AtHand ontwikkelde een online trainingsgame waarbij alle shops als winkelteam een strijd op kennis en sales met elkaar aangingen. Alle deelnemers doorliepen met een persoonlijk gemaakte avatar een (fictieve)carrière in de muziekindustrie om uiteindelijk zelf als VIP naar de Ziggo Dome te mogen.
Voor/over product of dienst
LG Electronics, is een wereldwijde speler en technologisch innovatief bedrijf binnen de markt van de consumenten electronica, huishoudelijke apparaten en mobiele telefonie.

LG beschikt over een mooi en breed portfolio van consumenten smartphones die op elk vlak kunnen concurreren met de huidige marktleiders in telecom. Producten met gelijkwaardige specificaties als een betaalbaar alternatief voor de relatief dure toestellen van de concurrentie.
Doelgroep(en)
Alle verkoopmedewerkers van de T-Mobile winkels in Nederland. (Het gaat om 115 T-Mobile shops verspreid door Nederland, met ongeveer 750 verkoopmedewerkers.)