Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Van wintersport naar BucketTrip
Opdrachtgever:
Travel Alberta
Bureau:
Eigen Fabrikaat
Datum eerste publicatie:
15/09/2013
url:
http://awardentries.nl/debuckettrip/
Categorie:
Online Campagne
Social Media
Design

Credits

Concept:
Thomas Nieuwenhuizen, Jasper Symons
Art Direction / Design:
Thomas Nieuwenhuizen, Daan Klaver
Copy / Redactie:
Jasper Symons
Interaction Design:
Build in Amsterdam
Technische realisatie:
Build in Amsterdam i.s.m B-Lex
Account:
Rik Vandewall, Iris Veenstra
Verantwoordelijk bij klant:
Hugo van Joolen, Mito Ota
Overigen:
Bardo Hogendoorn (illustraties)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Wintersport in Alberta is veel meer dan zomaar een wintersport. Je vinkt er in één keer alles van je winter bucketlist. Om dit te laden introduceert Travel Alberta: de BucketTrip. Een roadtrip, die online begint en voor 2 winnaars realiteit wordt.

Via Facebook ervaar je alle activiteiten in een animatiewereld, waar je eigen bus klaar staat. Deze wordt gepersonaliseerd met naam, foto én stickers van de landen waar je bent geweest. De bus van de winnaars staat uiteindelijk écht klaar in Calgary.
Voor/over product of dienst
Travel Alberta is een Canadese overheidsorganisatie met als doel de promotie van de provincie Alberta als toeristische topbestemming in binnen- en buitenland. In Nederland gebeurt dat in samenwerking met KLM, die een directe lijnverbinding heeft tussen Amsterdam en Calgary. Binnen deze campagne staat specifiek promotie van wintersport in Alberta centraal.
Doelgroep(en)
Alle Nederlandse wintersportliefhebbers. Met nadruk op de groep die nu nog vaak uit gewoonte voor de Alpen kiest maar eigenlijk wel toe is aan iets anders, voorbij (apres) skiën/boarden alleen.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Wintersport in Canada heeft een trouwe Facebook community opgebouwd. Maar hoe laat je de duizenden fans ervaren hoe bijzonder wintersport in Alberta is? Hiertoe ontwikkelden we een roadtrip vol winteractiviteiten: de BucketTrip.

De BucketTrip begint online, waar je een virtuele reis maakt langs al die winter-activiteiten. Vervolgens personaliseer je met een FB vriend jullie eigen busje, inclusief naam, profielfoto en bezochte landen. Voor het winnende team staat deze bus klaar in Calgary.
Voor/over product of dienst
Travel Alberta is een Canadese overheidsorganisatie met als doel de promotie van de provincie Alberta als toeristische topbestemming in binnen- en buitenland. In Nederland gebeurt dat in samenwerking met KLM, die een directe lijnverbinding heeft tussen Amsterdam en Calgary. Binnen deze campagne staat specifiek promotie van wintersport in Alberta centraal.
Doelgroep(en)
Alle Nederlandse wintersportliefhebbers. Met nadruk op de groep die nu nog vaak uit gewoonte voor de Alpen kiest maar eigenlijk wel toe is aan iets anders, voorbij (après)skiën/boarden alleen.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Wintersport in Alberta is veel meer dan zomaar een wintersport. Je vinkt er in één keer alles van je winter bucketlist. Om dit te laden introduceert Travel Alberta: de BucketTrip. Een roadtrip, die online begint en voor 2 winnaars realiteit wordt.

Via Facebook ervaar je alle activiteiten in een animatiewereld, waar je eigen bus klaar staat. Deze wordt gepersonaliseerd met naam, foto én stickers van de landen waar je bent geweest. De bus van de winnaars staat uiteindelijk écht klaar in Calgary.
Voor/over product of dienst
Travel Alberta is een Canadese overheidsorganisatie met als doel de promotie van de provincie Alberta als toeristische topbestemming in binnen- en buitenland. In Nederland gebeurt dat in samenwerking met KLM, die een directe lijnverbinding heeft tussen Amsterdam en Calgary. Binnen deze campagne staat specifiek promotie van wintersport in Alberta centraal.
Doelgroep(en)
Alle Nederlandse wintersportliefhebbers. Met nadruk op de groep die nu nog vaak uit gewoonte voor de Alpen kiest maar eigenlijk wel toe is aan iets anders, voorbij (apres) skiën/boarden alleen.