Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Oplossing van Nederland
Opdrachtgever:
Interpolis
Bureau:
DigitasLBi
Datum eerste publicatie:
16/04/2013
url:
http://deoplossingvan.lbi.nl/wonen
Categorie:
Website
Social Media

Credits

Concept:
DigitasLBi
Art Direction / Design:
DigitasLBi
Copy / Redactie:
DigitasLBi
Interaction Design:
DigitasLBi
Technische realisatie:
DigitasLBi
Account:
DigitasLBi
Verantwoordelijk bij klant:
Jurgen Surstedt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
In 2013 ontwikkelde Interpolis samen met DigitasLBi 'De Oplossing van Nederland'; een digitaal concept dat ‘social business’ in het hart van de bedrijfsvoering van Interpolis plaatst. Op Deoplossingvan.nl (vanaf nu DOV) worden in samenwerking met inventieve Nederlanders, nieuwe verzekeringsvormen en ideeën voor het minimaliseren van schade en risico’s ontwikkeld. DOV is niet een eenmalig initiatief, het platform levert een continue bijdrage aan de business- en merkdoelstellingen van Interpolis.
Voor/over product of dienst
Op DOV wordt de praktische kennis van Nederlanders en de specifieke expertise van Interpolis samengebracht. Iedereen, van brandweermannen, ex-inbrekers tot buren en families, wordt uitgenodigd om mee te denken over het eerste thema; wonen. Bezoekers bekijken de content op het platform, plaatsen oplossingen, stemmen op oplossingen en delen deze op social media. Interpolis belooft de beste oplossing samen met de winnaar te realiseren en te ondersteunen met €5000,- startkapitaal!
Doelgroep(en)
Heel Nederland mocht meekijken en meedoen. Met een TV- en radiocampagne werd awareness voor DOV gecreëerd. Klanten van Interpolis werden benaderd via de eigen kanalen. Hierbij hanteerden we de ‘90-9-1 rule of engagement’; 1 procent actieve participatie, 9% passieve participatie, 90% kijkers.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In 2013 ontwikkelde Interpolis samen met DigitasLBi 'De Oplossing van Nederland'; een digitaal concept dat ‘social business’ in het hart van de bedrijfsvoering van Interpolis plaatst. Op Deoplossingvan.nl (vanaf nu DOV) worden in samenwerking met inventieve Nederlanders, nieuwe verzekeringsvormen en ideeën voor het minimaliseren van schade en risico’s ontwikkeld. DOV is niet een eenmalig initiatief, het platform levert een continue bijdrage aan de business- en merkdoelstellingen van Interpolis.
Voor/over product of dienst
Op DOV wordt de praktische kennis van Nederlanders en de specifieke expertise van Interpolis samengebracht. Iedereen, van brandweermannen, ex-inbrekers tot buren en families, wordt uitgenodigd om mee te denken over het eerste thema; wonen. Bezoekers bekijken de content op het platform, plaatsen oplossingen, stemmen op oplossingen en delen deze op social media. Interpolis belooft de beste oplossing samen met de winnaar te realiseren en te ondersteunen met €5000,- startkapitaal!
Doelgroep(en)
Heel Nederland mocht meekijken en meedoen. Met een TV- en radiocampagne werd awareness voor DOV gecreëerd. Klanten van Interpolis werden benaderd via de eigen kanalen. Hierbij hanteerden we de ‘90-9-1 rule of engagement’; 1 procent actieve participatie, 9% passieve participatie, 90% kijkers.