Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM Space
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
10/04/2013
url:
http://www.award-entry.nl/2013/cases/klm/space/digital
Categorie:
Online Campagne
Media-Inzet

Credits

Concept:
Bram Holzapfel, Sander van de Vlasakker, Joost van Middelaar
Art Direction / Design:
Joost van Middelaar, Keith Kornson, Anthony Goodwin
Copy / Redactie:
Sander van de Vlasakker, Bram Holzapfel
Interaction Design:
Joeri Kiekebosch
Technische realisatie:
MediaMonks, JP Aerospace, MassiveMusic, Kaiser Sound Studios, Jan Willem Penterman
Account:
Esther te Pas, Jesse Mons, Matty Bakker
Verantwoordelijk bij klant:
Natascha van Roode, Marit Badia
Overigen:
Rogier van der Werf (strategie)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Een digitale beleving gecombineerd met een live event. Op 22 april 2013 lanceerden we een speciale ruimteballon vanuit de Nevada Woestijn. Deze zette langzaam uit en knapte uiteindelijk in de buitenste atmosfeer. De ballon streamde live data naar de website, waar de tocht wereldwijd was te volgen op alle digitale apparaten.

Voordat we de ballon lanceerden, konden mensen online voorspellen welke positie in de atmosfeer hij zou bereiken. De beste voorspelling won een echte ruimtereis.
Voor/over product of dienst
KLM is al jaren vernieuwend op het gebied van luchtvaart en steunt onder andere het initiatief van Space Expedition Corporation (SXC) om passagiersvluchten buiten de dampkring mogelijk te maken.

Met deze campagne en door het stimuleren van nieuwe technologieën steunt KLM SXC bij het vinden van een verantwoorde, duurzame manier om ruimtereizen mogelijk te maken.
Doelgroep(en)
Mensen die minimaal 2x per jaar met het vliegtuig reizen.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Een digitale beleving gecombineerd met een live event. Op 22 april 2013 lanceerden we een speciale ruimteballon vanuit de Nevada Woestijn. Deze zette langzaam uit en knapte uiteindelijk in de buitenste atmosfeer. De ballon streamde live data naar de website, waar de tocht wereldwijd was te volgen op alle digitale apparaten.

Voordat we de ballon lanceerden, konden mensen online voorspellen welke positie in de atmosfeer hij zou bereiken. De beste voorspelling won een echte ruimtereis.
Voor/over product of dienst
KLM is al jaren vernieuwend op het gebied van luchtvaart en steunt onder andere het initiatief van Space Expedition Corporation (SXC) om passagiersvluchten buiten de dampkring mogelijk te maken.

Met deze campagne en door het stimuleren van nieuwe technologieën steunt KLM SXC bij het vinden van een verantwoorde, duurzame manier om ruimtereizen mogelijk te maken.
Doelgroep(en)
Mensen die minimaal 2x per jaar met het vliegtuig reizen.