Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
LifeMappr
Opdrachtgever:
ING Groep
Bureau:
Lab1111
Datum eerste publicatie:
04/02/2014
url:
http://www.lifemappr.com
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Social Media
Innovation

Credits

Concept:
Martijn Sengers
Art Direction / Design:
Martijn Sengers, Thomas le Gras
Copy / Redactie:
Martijn Sengers, Huib Maaskant, Roen Roomberg
Interaction Design:
Martijn Sengers, Boyd Emmen
Technische realisatie:
Remko Posthuma, Electric Zoo, El Nino, Impossible Software
Account:
Derek van der Vlugt, Bert Jan Strating, Annette Menheere
Verantwoordelijk bij klant:
Chris Kersbergen, Merlijn Lammersen, Alessio Alloca
Overigen:
Bas van Helvoort


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Ivm de verzelfstandiging van de intl. Insurance & investor management activiteiten van ING naar NN is een merkstrategie ontwikkeld, uitgaande van ‘clear, care & commit‘. LifeMappr laat op een engaging wijze consumenten na denken over hun toekomst en de financiële gevolgen daarvan. Uniek concept gebaseerd op social media data en gecategoriseerd volgens de ‘mentality’-modellen van Motivaction en CBS. LifeMappr is vernieuwend, persoonlijk en relevant voor kritische, lastig te bereiken consumenten.
Voor/over product of dienst
LifeMappr biedt realtime inzicht in je toekomst. Obv Facebook data, LinkedIn gegevens & statistieken krijg je een:
1. Persoonlijke ‘timeline’ van je toekomst
2. Gepersonaliseerde trailer van je toekomst
3. Persoonlijk financieel overzicht
De timeline wordt automatisch gegenereerd en kan aangepast worden om nog meer naar je situatie te tweaken. De film wordt samengesteld uit meer dan 300 scenes die gepersonaliseerd worden. Als je iets verandert, worden steeds opnieuw drie overzichten gegenereerd.
Doelgroep(en)
Primair richt LifeMappr zich op de jonge hoger opgeleide mannen en vrouwen die vol in het leven staan en gebruik maken van social media. Kenmerkend voor deze groep is hun kritische houding ten aanzien van de financiële sector. Ook leven zij erg in het nu en houden zij zich minder dan gemiddeld met de toekomst bezig. Hun financiële toekomst heeft daarbij nog minder appeal. Terwijl het voorbereiden op die toekomst, juist kan bijdragen om het leven van je dromen te realiseren.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ivm de verzelfstandiging van de intl. Insurance & investor management activiteiten van ING naar NN is een merkstrategie ontwikkeld, uitgaande van ‘clear, care & commit‘. LifeMappr laat op een engaging wijze consumenten na denken over hun toekomst en de financiële gevolgen daarvan. Uniek concept gebaseerd op social media data en gecategoriseerd volgens de ‘mentality’-modellen van Motivaction en CBS. LifeMappr is vernieuwend, persoonlijk en relevant voor kritische, lastig te bereiken consumenten.
Voor/over product of dienst
LifeMappr biedt realtime inzicht in je toekomst. Obv Facebook data, LinkedIn gegevens & statistieken krijg je een:
1. Persoonlijke ‘timeline’ van je toekomst
2. Gepersonaliseerde trailer van je toekomst
3. Persoonlijk financieel overzicht
De timeline wordt automatisch gegenereerd en kan aangepast worden om nog meer naar je situatie te tweaken. De film wordt samengesteld uit meer dan 300 scenes die gepersonaliseerd worden. Als je iets verandert, worden steeds opnieuw drie overzichten gegenereerd.
Doelgroep(en)
Primair richt LifeMappr zich op de jonge hoger opgeleide mannen en vrouwen die vol in het leven staan en gebruik maken van social media. Kenmerkend voor deze groep is hun kritische houding ten aanzien van de financiële sector. Ook leven zij erg in het nu en houden zij zich minder dan gemiddeld met de toekomst bezig. Hun financiële toekomst heeft daarbij nog minder appeal. Terwijl het voorbereiden op die toekomst, juist kan bijdragen om het leven van je dromen te realiseren.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Ivm de verzelfstandiging van de intl. Insurance & investor management activiteiten van ING naar NN is een merkstrategie ontwikkeld, uitgaande van ‘clear, care & commit‘. LifeMappr laat op een engaging wijze consumenten na denken over hun toekomst en de financiële gevolgen daarvan. Uniek concept gebaseerd op social media data en gecategoriseerd volgens de ‘mentality’-modellen van Motivaction en CBS. LifeMappr is vernieuwend, persoonlijk en relevant voor kritische, lastig te bereiken consumenten.
Voor/over product of dienst
LifeMappr biedt realtime inzicht in je toekomst. Obv Facebook data, LinkedIn gegevens & statistieken krijg je een:
1. Persoonlijke ‘timeline’ van je toekomst
2. Gepersonaliseerde trailer van je toekomst
3. Persoonlijk financieel overzicht
De timeline wordt automatisch gegenereerd en kan aangepast worden om nog meer naar je situatie te tweaken. De film wordt samengesteld uit meer dan 300 scenes die gepersonaliseerd worden. Als je iets verandert, worden steeds opnieuw drie overzichten gegenereerd.
Doelgroep(en)
Primair richt LifeMappr zich op de jonge hoger opgeleide mannen en vrouwen die vol in het leven staan en gebruik maken van social media. Kenmerkend voor deze groep is hun kritische houding ten aanzien van de financiële sector. Ook leven zij erg in het nu en houden zij zich minder dan gemiddeld met de toekomst bezig. Hun financiële toekomst heeft daarbij nog minder appeal. Terwijl het voorbereiden op die toekomst, juist kan bijdragen om het leven van je dromen te realiseren.