Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
TomTom - Comedy Car
Opdrachtgever:
TomTom
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
21/11/2013
url:
http://www.award-entry.nl/2013/cases/tomtom/comedy-car/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Alex Herwig, Jeroen Thissen
Art Direction / Design:
Alex Herwig, Jeroen Thissen, Bo Mouridsen, Bobby Pola
Copy / Redactie:
Alex Herwig, Jeroen Thissen, Comedystore
Interaction Design:
x
Technische realisatie:
Kiem media, Beyond, AIR post
Account:
Mayke van de Rijt, Jizelle Bautista
Verantwoordelijk bij klant:
Gary Raucher, Plamena Stavreva
Overigen:
Mark Chalmers (creatieve directie), Sean de Vries (muziek), Motoko.tv (animation)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De nieuwe TomTom Go leidt je om verkeer heen waardoor je tijd bespaart op elke reis. Daarom maakten wij een campagne rondom hét moment in de auto waarop iedere seconde telt: de ongemakkelijke stilte.

De TomTom Comedy Car was de 1e improv comedy show op 4 wielen. Mensen stuurden ongemakkelijke scenario’s in via social media en comedians van de Comedy Store in Londen improviseerden live op deze input. Zo lieten we iedereen zien dat wanneer je een snellere reis nodig hebt, TomTom er voor je is.
Voor/over product of dienst
De nieuwe TomTom Go komt nu standaard gratis met TomTom Traffic. Deze service geeft je alternatieven voor de te rijden route waardoor je sneller op je plaats van bestemming bent.
Doelgroep(en)
Hoogopgeleide mannen tussen de 35 en 54 jaar oud, die dagelijks minimaal een half uur reizen van en naar hun werk.