Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
WaterSpaarders
Opdrachtgever:
Unilever & Wereld Natuur Fonds & Missing Chapter Foundation
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/05/2013
url:
http://www.award-entry.nl/2013/cases/watersavers/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Gijs Sluijters, Joris Tol
Art Direction / Design:
Gijs Sluijters, Jenny Johannesson, Joris Blomjous, Nelleke van der Maas, Marieke Kuijl, Joris Blomjous
Copy / Redactie:
Joris Tol
Interaction Design:
Jan Willem Heining, David Vogel
Technische realisatie:
Green Dream Productions, Elements Interactive, De Geluiderij
Account:
Ingeborg van de Wouw, Steven Beukers, Susanne Meier, Vincent Breedveld
Verantwoordelijk bij klant:
Anniek Mauser
Overigen:
Christian Borstlap, Kinderen van Nederlandse basisscholen: groepen 7 en 8, (Illustraties) Davine Heese (RTV producer), Manfred Bik (Strateeg), Joris Kuijpers, Dylan de Backer (Creatieve Directie), Menno Schipper, Nils Taildeman (betrokken creatieven)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
WaterSpaarders is een meerjarige beweging, die minder warm water verbruik door korter douchen stimuleert.
Om douchegedrag aan te passen, moeten we zo dicht mogelijk op het douchemoment zitten. Daarom ontwikkelden we een uniek lesprogramma waarbinnen kinderen hun eigen douchegel- of shampoofles ontwerpen. Thuis onder de douche, herinnert de fles iedereen er aan om korter te douchen. Daarbij leveren we tools om de gedragsverandering vol te kunnen houden.
Voor/over product of dienst
Thuis minder warm water gebruiken is een simpele manier om Co2-emmissies terug te dringen. Daarom heeft Unilever de handen ineengeslagen met het WNF om consumenten te inspireren om voortaan korter te douchen. Tijdens de campagne wordt tot nu toe gebruik gemaakt van Dove showergels en Andrelon shampoos. Uit onderzoek is gebleken dat in 60% van de deelnemende gezinnen korter wordt gedoucht.
Doelgroep(en)
Primair: Nederlandse gezinnen met kinderen. Secundair: Iedereen in Nederland.