Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Mijn Kind Online
Opdrachtgever:
Mijn Kind Online
Bureau:
Wefilm
Datum eerste publicatie:
29/11/2013
url:
http://www.mijnkindonline.nl/freek
Categorie:
Online Campagne
Social Media

Credits

Concept:
Jona Honer
Art Direction / Design:
-
Copy / Redactie:
-
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Wefilm
Account:
-
Verantwoordelijk bij klant:
Remco Pijpers, Solange Jacobsen
Overigen:
Regie: Jona Honer / Productie: Bas Welling, Sara Nix


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Mijn Kind Online eist actie rondom identiteitshacks waarbij pesters nepaccounts aanmaken op social media, waarop extreme uitingen gepost worden onder de naam van een slachtoffer.

Jarenlang werd dit probleem niet serieus genomen. Dankzij deze online campagne kreeg het onderwerp ruime aandacht in de media en de politiek waardoor niet alleen de bewustwording werd vergroot, maar grote bedrijven als Facebook en Twitter werden gedwongen om met Mijn Kind Online aan tafel te zitten en te handelen.
Voor/over product of dienst
Stichting Mijn Kind Online streeft ernaar dat zowel de overheid als het bedrijfsleven hun verantwoordelijkheid nemen in het actief bijdragen aan een beter internet voor kinderen.
Doelgroep(en)
Onze primaire doelgroep zijn social media bedrijven als Facebook, Twitter en Google die we in actie willen laten komen tegen identiteitshacks. Bij deze bedrijven treffen slachtoffers geen gehoor.
Om die primaire doelgroep te bereiken richt deze campagne zich daarom op de publieke opinie, pers en de politiek. Via die weg kunnen we druk uit oefenen op de betreffende social mediabedrijven en hen tot actie manen.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Mijn Kind Online eist actie rondom identiteitshacks waarbij pesters nepaccounts aanmaken op social media, waarop extreme uitingen gepost worden onder de naam van een slachtoffer.

Jarenlang werd dit probleem niet serieus genomen. Dankzij deze online campagne kreeg het onderwerp ruime aandacht in de media en de politiek waardoor niet alleen de bewustwording werd vergroot, maar grote bedrijven als Facebook en Twitter werden gedwongen om met Mijn Kind Online aan tafel te zitten en te handelen.
Voor/over product of dienst
Stichting Mijn Kind Online streeft ernaar dat zowel de overheid als het bedrijfsleven hun verantwoordelijkheid nemen in het actief bijdragen aan een beter internet voor kinderen.
Doelgroep(en)
Onze primaire doelgroep zijn social media bedrijven als Facebook, Twitter en Google die we in actie willen laten komen tegen identiteitshacks. Bij deze bedrijven treffen slachtoffers geen gehoor.
Om die primaire doelgroep te bereiken richt deze campagne zich daarom op de publieke opinie, pers en de politiek. Via die weg kunnen we druk uit oefenen op de betreffende social mediabedrijven en hen tot actie manen.