Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hackers Tutorial
Opdrachtgever:
Digibewust
Bureau:
Wefilm
Datum eerste publicatie:
31/10/2013
url:
https://vimeo.com/84200214
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Roel Welling & Martijn de Jong
Art Direction / Design:
-
Copy / Redactie:
-
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Wefilm
Account:
Tobias Wilbrink
Verantwoordelijk bij klant:
Marjolijn Bonthuis, Joyce Martina
Overigen:
Regie: Martijn de Jong / Productie: Tobias Wilbrink, Bas Welling


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Hoe zorg je dat mensen zich beschermen tegen de gevaren online, als ze die gevaren niet inzien? Ons idee: we confronteren hen met de keiharde realiteit van cybercrime. We toonden een hacker die in een rauwe, geldbeluste film met veel trots zijn geheimen en macht onthult. Er werd een ware jacht op deze hacker geopend. Op het hoogtepunt onthulden we de waarheid in een tweede film. Het online publiek én de NOS stortte zich op beide momenten, en Nederland werd geconfronteerd met onze boodschap.
Voor/over product of dienst
Digibewust wil het veilig en verantwoord gebruik van internet, de computer en mobiele telefoons stimuleren en zet zich in om burgers meer bewust te maken van het belang van digitale veiligheid. Speerpunten daarbij zijn onderwerpen als: veilig bankieren, internetoplichting, wachtwoorden, geldezels, computerbeveiliging en hacking.
Doelgroep(en)
De internettende Nederlander (focus 20-45 jaar) die zich minder bewust is van de onveiligheid op internet. Ze hebben overal hetzelfde wachtwoord en gaan onverantwoord om met persoonlijke en bank-informatie online. Ze zijn zich weinig bewust van de op de loer liggende internetcriminaliteit.

Naast deze doelgroep mag de film als een schouderklopje gezien worden door de Nederlanders die wel op een veilige manier online zijn.