Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
McDonald’s mobile app
Opdrachtgever:
McDonald's Nederland
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
13/08/2013
url:
http://www.award-entry.nl/2013/cases/mcdonalds/mobile/
Categorie:
Mobile
Innovation

Credits

Concept:
Joeri Kiekobosch
Art Direction / Design:
Robbin Cenijn, Jenny Johannesson
Copy / Redactie:
Harman Hoetink, Communiq
Interaction Design:
Joeri Kiekebosch, David Vogel
Technische realisatie:
Elements Interactive
Account:
Alewijn Dekker, Leon Snelleman
Verantwoordelijk bij klant:
René Jaspers, Hans Bruning, Bram Uljee
Overigen:
Steve Griffiths, Niels Bellaar, Rishi Bhugwansing


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
De nieuwe app van McDonald’s combineert aloude technieken, zoals couponing, met de nieuwe mogelijkheden van bijv. GPS en databases. De app is de eerste uiting van een nieuw, gepersonaliseerd (mobiel) marketingprogramma dat ook op lange termijn voor permanent hogere salescijfers moet gaan zorgen.
Door tijdens de introductie downloaden te belonen, was McDonald’s de meest gedownloade app in Nederland (meer dan 1 miljoen keer in 5 weken!) en bracht de app een grote hoeveelheid mensen in beweging.
Voor/over product of dienst
McDonald’s Nederland is onderdeel van de McDonald’s Corporation, wereldwijd de grootste restaurantketen met meer dan 34.000 restaurants in 119 landen. In Nederland telt de keten momenteel 237 vestigingen die wekelijks door ruim 3 miljoen gasten worden bezocht.
De case behandelt de introductie van een, in Nederland ontwikkelde, zeer succesvolle app.
Doelgroep(en)
De initiële doelgroep is heel breed, McDonald’s is er namelijk ‘voor iedereen’. In deze case richt McDonald’s zich specifiek op de smartphone gebruikers in Nederland, dit zijn er 8.5 miljoen*.
*Bron: GFK Onderzoek dec 2013


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De nieuwe app van McDonald’s combineert aloude technieken, zoals couponing, met de nieuwe mogelijkheden van bijv. GPS en databases. De app is de eerste uiting van een nieuw, gepersonaliseerd (mobiel) marketingprogramma dat ook op lange termijn voor permanent hogere salescijfers moet gaan zorgen.
Door tijdens de introductie downloaden te belonen, was McDonald’s de meest gedownloade app in Nederland (meer dan 1 miljoen keer in 5 weken!) en bracht de app een grote hoeveelheid mensen in beweging.
Voor/over product of dienst
McDonald’s Nederland is onderdeel van de McDonald’s Corporation, wereldwijd de grootste restaurantketen met meer dan 34.000 restaurants in 119 landen. In Nederland telt de keten momenteel 237 vestigingen die wekelijks door ruim 3 miljoen gasten worden bezocht.
De case behandelt de introductie van een, in Nederland ontwikkelde, zeer succesvolle app.
Doelgroep(en)
McDonald’s is er ‘voor iedereen’. Maar in deze case richt McDonald’s zich specifiek op de smartphone gebruikers in Nederland, dit zijn er 8.5 miljoen.

Door middel van gepersonaliseerde aanbiedingen op basis van de locatie, het weer, de tijd van de dag en zijn of haar persoonlijke productvoorkeuren, kan McDonald’s met de nieuwe app zijn gasten op een relevante manier bereiken en triggeren, op het juiste moment.