Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Mobiele Strategie Efteling: Efteling-app en Mobiele site
Opdrachtgever:
Efteling
Bureau:
Lukkien en Colours
Datum eerste publicatie:
18/11/2013
url:
http://m.efteling.com ; https://itunes.apple.com/app/id727498391 ; https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.efteling.android
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Efteling en Lukkien
Art Direction / Design:
Lukkien
Copy / Redactie:
Efteling
Interaction Design:
Lukkien
Technische realisatie:
Lukkien, Colours en Efteling
Account:
Lukkien en Efteling
Verantwoordelijk bij klant:
Mijke Broeders


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Wat betekent mobility voor de Efteling en hoe kunnen mobiele diensten ingezet worden om een dagje Efteling nog optimaler te beleven? Uitgangspunt: toegankelijk, transparant en relevant, van toevoegde waarde voor de Efteling en de consument op ieder moment en bijdragend aan onbezorgd –gezamenlijk– escapisme, hét Efteling-gevoel. Doel is een Efteling-beleving op maat, van thuis tot in het park. Dit resulteerde in het najaar ‘13 in de eerste releases van de Efteling-app en een mobiele webomgeving.
Voor/over product of dienst
Via m.efteling.com kan nu met een smartphone of tablet een Efteling-dag nog beter voorbereid worden en brengen de pijlers ‘Praktische info’, ‘Ontdek het park’, ‘Plan je bezoek’ en ‘Koop tickets’ snel de benodigde en relevante informatie. De app is in het park te gebruiken om de actuele status van attracties en openings-, show- en wachttijden te zien. Met de vernieuwde plattegrond navigeer je in het park van a naar b, waarbij ook de loopafstand in minuten t.o.v. de huidige positie wordt getoond.
Doelgroep(en)
De gratis Efteling-app is ontwikkeld voor zowel iOS als Android en werkt optimaal op smartphones. De app is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Frans om zodoende ook de buitenlandse gast van actuele Efteling-informatie te voorzien. Voor zowel bekende als onbekende gasten biedt de app meerwaarde; de actuele wacht-, show-, en openingstijden zijn voor iedereen relevant. De mobiele site is gericht op de Nederlandse parkgast, inclusief mobiele landingspagina’s voor buitenlanden.