Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Heineken Ignite
Opdrachtgever:
Heineken
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
09/04/2013
url:
http://www.award-entry.nl/2013/cases/heineken/ignite/innovation
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom
Art Direction / Design:
Bart Mol
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom
Interaction Design:
David Vogel, C10 Design & Development
Technische realisatie:
Jan Willem Penterman, Antti Kupila
Account:
Sandra Krstic, Jesse Mons, Hakan Gulgonul
Verantwoordelijk bij klant:
Paul Smailes, Nourdin Rejeb, Mark van Iterson
Overigen:
Alistair Beattie, Simon Wilkinson, Camille van de Brande, Klaas Arie Westland, Will Sansom, Steven Craenmehr, Michiel Cremers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Heineken Ignite: een interactieve bierfles die mensen verbind met elkaar en de club.

Door de toevoeging van slimme technologie (8 LED’s, accelerometer, gyroscope, wireless network transceiver) toverden we een gewoon flesje om tot een interactieve experience. De fles reageert op sociale interacties en licht op tijdens het proosten en drinken. Door de fles te synchroniseren met de muziek en de locatie, pulseerde hij ook op de maat van de muziek tijdens de meest intense momenten op de avond.
Voor/over product of dienst
Heineken Ignite is o.a. uitgerust met een accelerometer, een gyroscoop, 8 LED’s, microprocessor en een draadloze transceiver. Hiermee kunnen we de drinkbeweging van het publiek meten en de fles laten oplichten wanneer men bijvoorbeeld met elkaar proost.
Daarnaast hebben we onze eigen VJ software geschreven waardoor we alle flesjes afzonderlijk in de club met de muziek kunnen synchroniseren. Hierdoor wordt elk flesje onderdeel van een lichtshow en connecten we iedereen op de dansvloer.
Doelgroep(en)
Trendzettende clubbezoekers.