Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Heineken Ignite
Opdrachtgever:
Heineken
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
09/04/2013
url:
http://www.award-entry.nl/2013/cases/heineken/ignite/pr
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom
Art Direction / Design:
Bart Mol
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom
Interaction Design:
David Vogel, C10 Design & Development
Technische realisatie:
Jan Willem Penterman, Antti Kupila
Account:
Sandra Krstic, Jesse Mons
Verantwoordelijk bij klant:
Paul Smailes, Nourdin Rejeb, Mark van Iterson
Overigen:
Alistair Beattie, Simon Wilkinson, Camille van de Brande, Klaas Arie Westland, Will Sansom, Steven Craenmehr, Michiel Cremers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Heineken Ignite: een interactieve bierfles die de sociale interactie in clubs bevordert.
Op social media zitten is het minst sociale wat je kunt doen terwijl je uit gaat, daarom maakte wij een medium dat het natuurlijke sociale gedrag in clubs versterkt: het bierflesje zelf. Door de toevoeging van technologie licht de fles op en interacteer je met elkaar terwijl je drinkt, proost en zelfs als je met elkaar op de dansvloer staat. Het product zelf is het sociale medium.
Voor/over product of dienst
Heineken Ignite was o.a. uitgerust met een accelerometer, een gyroscoop, 8 LED’s, microprocessor en een draadloze transceiver. Hiermee konden we de beweging van het publiek meten en de flesjes laten oplichten wanneer men bijvoorbeeld met elkaar proostte.
Daarnaast schreven we onze eigen VJ software waardoor we alle flesjes afzonderlijk in de club met de muziek konden synchroniseren. Hierdoor werd elk flesje onderdeel van een lichtshow en connecten we iedereen op de dansvloer.
Doelgroep(en)
Trendzettende clubbezoekers