Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM Planes
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
10/10/2013
url:
http://www.award-entry.nl/2013/cases/klm/planes/pr
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom
Art Direction / Design:
Bart Mol
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom
Interaction Design:
x
Technische realisatie:
Fono.fm, Look ‘n Feel BV, Black Hole Sun, Gerard Maijenburg Lighting Design, Stagebrothers, Interstage, Triple.
Account:
Ivo Roefs, Esther te Pas, Danielle Boskemper, Jolijn de Haas
Verantwoordelijk bij klant:
Frank Houben, Natascha van Roode, Marit Badia, Lucy Blogg
Overigen:
Producers: Yuka Kambayashi, Mathijs van der Waerden


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De Disney film ‘Planes’ is nu te zien aan boord van KLM vliegtuigen. Om deze samenwerking te vieren organiseerde KLM een speciale voorpremière.
300 kinderen bekeken de film ‘Planes’ in een echt vliegtuig. Deze was volledig omringd met special-effects (zoals licht-, sneeuw-, regen- en rookmachines) die allemaal gelijk liepen met de film zelf. Alles wat de hoofdpersoon in de film beleefde, beleefden de kinderen ook in het echt. We filmden de meeslepende filmervaring om te delen via social media.
Voor/over product of dienst
De Disney film ‘Planes’ is nu te zien aan boord van KLM vliegtuigen via het on-board entertainment-system.
De sociale campagne was ter promotie voor het merk zelf alsmede KLM’s uitstekende filmselectie aan boord.
Doelgroep(en)
Huidige & potentiële KLM-klanten en alle volgers van KLM op sociale media.