Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Feuten: H.S.C. Mercurius
Opdrachtgever:
BNN
Bureau:
Spektor en Elastique
Datum eerste publicatie:
23/08/2013
url:
http://www.spektor.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Tim Murck, Joris Hoebe, Sander Oskamp, Didi Koller
Art Direction / Design:
Jim Haakman
Copy / Redactie:
Didi Koller, Shelley van Dijk, Jette van den Berg
Interaction Design:
Niek Kok
Technische realisatie:
Joris Lock
Account:
Maurice Castagna, Didi Koller
Verantwoordelijk bij klant:
Mark Furstner, Boris van Bennekum, Jesse Burkunk
Overigen:
Sebastian Wulff, Ted Alkemade, Philip Fountain, Bart Robben, Jim Strolenberg, Roland Volbeda, Guus Voorham, Jeroen Klaver, Jesse Veenstra


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
In augustus 2013 gaat de lancering van het nieuwste seizoen Feuten gepaard met een groot transmediaal project rondom H.S.C. Mercurius, de studentenvereniging uit de serie.
Wie de Feuten app downloadt kan lid worden van H.S.C. Mercurius en stapt daardoor letterlijk in de wereld van Feuten. Zo volgt de kijker het verhaal niet alleen, hij wordt er tevens onderdeel van. De leden zijn dag en nacht actief, er worden ledenborrels georganiseerd en hechte vriendschappen ontstaan.
Voor/over product of dienst
Om lid te worden moet je eerst het twintig minuten durende ontgroeningstraject in de app doorlopen. Als lid krijg je toegang tot exclusieve (video)content, kun je met medeleden praten in de virtuele toko en een eigen dispuut oprichten. Door prestaties te leveren voor de vereniging kun je als speler in status stijgen.
Verschillende nieuwe verhalen zijn te volgen in de app en op social media. Eén daarvan leidt de spelers naar een spannende Alternate Reality Game over een geheim genootschap.
Doelgroep(en)
De doelgroep van Feuten bestaat uit jongeren van 16 tot 21 jaar en jong-volwassenen tot 35 jaar. Het gaat hierbij niet alleen om studenten die lid zijn van een studentenvereniging. Juist studenten die geen lid zijn en scholieren zijn erg geïnteresseerd in het verenigingsleven.
Toen wij aan dit project begonnen was het onze missie om een vereniging te creëren van diverse mensen. Een vereniging waar de slagerszoon naast de prins van oranje aan de toog kan staan. Dit is werkelijkheid geworden.