Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Kijk kanker de wereld uit
Opdrachtgever:
Ditzo
Bureau:
Van Wanten Etcetera
Datum eerste publicatie:
03/12/2013
url:
http://www.kijkkankerdewerelduit.nl
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Raymond van Schaik, Peter van Leeuwen, Robert Hagendoorn
Art Direction / Design:
Raymond van Schaik, Peter van Leeuwen, Robert Hagendoorn, Ben Verveld
Copy / Redactie:
Robert Hagendoorn, Mark de Leeuw
Interaction Design:
n.v.t.
Technische realisatie:
Kees van Dorp, Dennis de Grauw, Rik Doppenberg, Joran Veenstra, Max Remkes
Account:
Netteke Bak, Louise Mathlener, Linsey Bouwes
Verantwoordelijk bij klant:
Bob Stehmann, Annelotte Bezuijen, Wadei Laroussi
Overigen:
Frank Huiberts, Job Koopman, Rutger Huizenga, Marianne Aalders


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Vanuit onze Ditzo-‘logica’ zagen we dat de kwaliteit van de zorg onder druk staat, terwijl zorgverzekeraars elk jaar miljoenen investeren in reclame om klanten te werven.

Daarom zag Ditzo aanleiding in een item in DWDD met prof. dr. Bernards van het AVL om dit jaar één keer geen massamediale reclamecampagne te voeren, maar 1 miljoen euro mediabudget te doneren aan baanbrekend kankeronderzoek.

Met de online video ‘Kijk kanker de wereld uit’ weet Ditzo meer dan 1 miljoen mensen te betrekken.
Voor/over product of dienst
Ditzo Zorgverzekeringen:
• Als challenger van de zorg en voorvechter voor consumenten signaleerden we twee jaar geleden met John de Wolf de onlogica van het gebrek aan betaalbare keuzevrijheid als je naar het ziekenhuis moet.
• Dit jaar zagen we vanuit onze eigen ‘logica’ aanleiding om op sympathieke wijze een heel andere conventie binnen de zorgverzekeringsmarkt te challengen.
Doelgroep(en)
Alle consumenten tussen de 18 en 45 jaar die eind 2013 overwegen om te switchen van zorgverzekeraar.