Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IMC.nl
Opdrachtgever:
IMC
Bureau:
Jungle Minds
Datum eerste publicatie:
28/01/2014
url:
http://www.imc.nl/
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Jolanda Lamboo
Art Direction / Design:
Mathijs Alderliesten
Copy / Redactie:
IMC
Interaction Design:
Julius Huijnk
Technische realisatie:
Oberon Interactive
Account:
Lars Galesloot en Maikel Lieste
Verantwoordelijk bij klant:
Timothy Hall
Overigen:
Front-end: Chrisitaan Mutschelknauss Beeld: VLA Productions


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
IMC is de leidende market maker op de financiële markten, actief op 90 exchanges wereldwijd. Ze opereert in een markt die door de buitenwereld als niet transparant bestempeld wordt. Én zeer competitief is in het aantrekken van het grootste talent, wat cruciaal is voor het succes van IMC.

Grootste uitdagingen waren de diversiteit aan behoeften van de doelgroepen en deze te bedienen op één website en om de corporate story goed neer te zetten.
Voor/over product of dienst
Het is een website die toont wat IMC doet op een vernieuwende en ‘niet corporate’ manier. De nieuwe site heeft een significant andere benadering dan de concurrentie. Ze laat de buitenwereld zien hoe het is om voor IMC te werken, wat ze doet en hoe ze dat doet. Met gebruik van eigen medewerkers.
Doelgroep(en)
Het aantrekken van het grootste talent is cruciaal voor het succes van IMC. Een belangrijke doelgroep is daarnaast de eigen medewerker. Medewerkers moeten trots zijn op de website en deze vol trots laten zien aan hun omgeving, ook om duidelijk te maken wat het bedrijf waar ze werken, doet. Daarnaast wil IMC haar klant bereiken.
Kortom, er zijn 3 doelgroepen:
1. klanten
2. werknemers
3. potentiële werknemers