Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
39 % korting op Nummer 39 van het menu in 39 Chinese restaurants - met of zonder rijst
Opdrachtgever:
CinemAsia Film Festival, Chinese Radio & TV (CRTV), Chinese Politieke Integratie & Participatie Fonds (CPIPF), Vereniging Chinese Horeca Ondernemers (VCHO)
Bureau:
CinemAsia Film Festival
Datum eerste publicatie:
16/12/2013
url:
http://www.nummer39metrijst.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Giovanna Chen, Bianca Kuijper
Art Direction / Design:
Minus Huynh, PuurSang
Copy / Redactie:
Giovanna Chen, Bianca Kuijper, Yanting Yuen
Interaction Design:
PuurSang
Technische realisatie:
Minus Huynh, PuurSang
Account:
Giovanna Chen, Bianca Kuijper
Verantwoordelijk bij klant:
Giovanna Chen, Bianca Kuijper, Yanting Yuen
Overigen:
Hong Tong Wu, Irene Xu, Li Ping Lin, Frank Chan, Janet Lie, alle deelnemende Chinese restaurants


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Van 17 t/m 19 december 2013 gaven 39 Chinese restaurants 39% korting op nummer 39 van het menu met of zonder rijst. Nummer 39 met Rijst werd omgedoopt tot geuzennaam als symbool van verzet tegen denigrerende opmerkingen die weggewuifd worden als grap. Hiermee gaven Chinese jongerenorganisaties een positieve wending aan de felle discussies n.a.v. de misplaatste grappen van Gordon in de Holland’s Got Talent show. Chinezen zijn niet vies van een grap, zolang zender en ontvanger erom kunnen lachen.
Voor/over product of dienst
Geuzenactie met knipoog naar Nederlandse tolerantie. Het beeld toont top Gouden Eeuw Hollandse symboliek gebaseerd op het schilderij Gerard Andriesz Bicker (1642) – een jongen wiens familie rijk is geworden door de handel in Aziatische specerijen – en de hand met de rijstkom is van de kapitein in de Nachtwacht die Hollandse normen en waarden beschermt. De relatie met Azië bloeide op in de VOC-periode. Nu wonen Chinezen 100 jaar in NL. De jongere generatie is hier geboren en voelt zich Nederlands
Doelgroep(en)
Het algemeen Nederlands publiek