Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Allerhande Koken-app
Opdrachtgever:
Albert Heijn
Bureau:
Fabrique [merken, design & interactie] ism Studio Room & MediaPartners
Datum eerste publicatie:
01/12/2013
url:
http://www.fabrique.nl/awards/allerhande-app.html
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Sanne Wijbenga, Patrick Sanwikarja, Rose-Anne Dotinga, Rutger Anema (AH), Vanessa Hofland-Noordervliet (AH), Gaston Bremer (AH)
Art Direction / Design:
Art direction: Stan Grootes, Sanne Wijbenga. Design: Steven van der Wel
Copy / Redactie:
Nina Bronwasser (Media Partners)
Interaction Design:
Patrick Sanwikarja, Rose-Anne Dotinga, Lysanne van der Voort
Technische realisatie:
Petro Stalman (Albert Heijn IM Online)
Account:
Account: Joy van Baren. Project Management: Marieke van Kordelaar
Verantwoordelijk bij klant:
Gaston Bremer, Vanessa Hofland-Noordervliet, Rutger Anema, Carlijn Zandbergen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Het tijdschrift Allerhande van Albert Heijn inspireert al ruim 30 jaar heel Nederland tot creatief koken. De afgelopen jaren is Allerhande uitgegroeid tot multimediaal platform. Naast het papieren magazine, de magazine-app en de website is er nu ook de Allerhande Koken-app: jouw kookhulp in de keuken waarmee het altijd lukt!
Voor/over product of dienst
Jouw kookhulp in de keuken waarmee het altijd lukt! De app biedt een afgewogen selectie recepten die wekelijks met een nieuw pakket wordt aangevuld. Maximale ruimte voor de heerlijke content en optimale duidelijkheid staan voorop.

Door usability tests in de keuken werd het ontwerp geoptimaliseerd voor ultiem gebruiksgemak. Iedere recept wordt ondersteund met foto’s én video-instructies. Uniek is de stembesturing waarmee je zonder je vette handen toch gewoon kunt ‘swipen’.
Het lukt echt altijd!
Doelgroep(en)
Iedereen die in de keuken hulp en inspiratie kan gebruiken.