Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Windmolenbezorging: 'Kon de draai niet maken'
Opdrachtgever:
Eneco
Bureau:
FHV BBDO
Datum eerste publicatie:
09/09/2013
url:
http://trackntrace.eneco.nl/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
John de Vries & René Verbong
Art Direction / Design:
John de Vries, Martin Cornelissen (CD)
Copy / Redactie:
René Verbong, Mark Muller (CD)
Interaction Design:
Esmee Lechner
Technische realisatie:
Magic Bullet, Onesize
Account:
Peggy Wijtzes, Eke Rog, Eva van Santen
Verantwoordelijk bij klant:
Erik van Engelen, Yvette Anker. Marlein Bomhof, Martine de Vries
Overigen:
David Koop (Strategie)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Eneco wil zich op de kaart zetten als dé energiepartner die bedrijven helpt te verduurzamen. Hoe bereik je deze moeilijk te benaderen doelgroep? Door een verrassend bericht te sturen. Eneco heeft tevergeefs geprobeerd een windmolen af te leveren. Reden: de chauffeur ‘kon de draai niet maken’. Dankzij deze spraakmakende hoax zoeken ondernemers massaal contact met Eneco, in plaats van andersom. Resultaat: 101 business leads, aanvragen voor 450 zonnepanelen en 4 leads voor een windmolen.
Voor/over product of dienst
Duurzame energie-oplossingen zoals Eneco HollandseWind® (windenenergie 100% opgewekt door Nederlandse windmolens)en zonnepanelen.
Doelgroep(en)
De zakelijke markt: kleine en grootzakelijke ondernemers. Zowel klanten van Eneco als prospects die duurzame energie overwegen.