Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
T-Mobile Werk Aan De Wand
Opdrachtgever:
T-Mobile
Bureau:
Etcetera
Datum eerste publicatie:
01/07/2013
url:
http://t-mobilewerkaandewand.nl/test/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Stan van Zon, Gido van der Vlies, Billy Witbraad, Vanessa Burgmans
Art Direction / Design:
Gido van der Vlies, Billy Witbraad
Copy / Redactie:
Stan van Zon, Vanessa Burgmans
Interaction Design:
Ernst Domisse
Technische realisatie:
Tijmen Mulder, Dennis de Grauw, Max Remkes, Joran Veenstra, Czar
Account:
Danny van de Wetering, Pim Beekman, Wendy Losse, Jeffry Sol
Verantwoordelijk bij klant:
Henriette van Swinderen, Chantal van der Walle, Wouter van Doorn
Overigen:
Alex Constantinou (design)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Klanten hebben bij T-Mobile veel te vertellen. Om deze mentaliteit te bewijzen maakten we het werk van Webcare zichtbaar. Zodra klanten via Facebook of Twitter een vraag stelden aan T-Mobile, werd deze beantwoord door de "directie" met een gepersonaliseerd filmpje. Daarnaast werd de vraag fysiek op een enorme wand in het hoofdkantoor gehangen. Zodra een vraag was beantwoord, veranderde de vraag van kleur. Zo keken klanten via een webcam mee met het werk van Webcare.
Voor/over product of dienst
De Webcare afdeling van T-Mobile behandelt online vragen van klanten via Facebook (T-Mobile Plein) of Twitter. Daarbij wordt gestreefd naar een maximaal snelle response en een hoge klanttevredenheid. T-Mobile's Webcare is één van de door klanten meest gewaardeerde onderdelen in de dienstverlening en verdient het dus om een keer extra in de schijnwerpers gezet te worden.
Doelgroep(en)
Alle klanten van T-Mobile. Indien zij vragen of problemen hebben, richten zij zich of tot een van de winkels of rechtstreeks naar T-Mobile. Hierbij zien we een snelle verschuiving van telefonisch contact naar contact via een van de social media kanalen. Op zich een relatief klein gedeelte van de klanten hebben ook daadwerkelijk contact met Webcare.