Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Museumkids.nl
Opdrachtgever:
Nederlandse museumvereniging
Bureau:
Ijsfontein
Datum eerste publicatie:
01/08/2013
url:
http://www.museumkids.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
IJsfontein i.s.m Museumvereniging
Art Direction / Design:
IJsfontein, Joost Eggermont, Pieter Snijders, Joram van Loenen
Copy / Redactie:
Museumvereniging en betrokken musea, Nathalie Korsman
Interaction Design:
IJsfontein
Technische realisatie:
Koen de Geringel i.s.m Edgar Vijgeboom ( Studio Parkers)
Account:
Lotte Vergouwen en Naomi van Stelten
Verantwoordelijk bij klant:
Antoinette Beijen
Overigen:
Gamedesign en strategie: Evert Hoogendoorn


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Op museumkids.nl kunnen kinderen zien wat er in musea te ontdekken is. Niet door erover te lezen, maar door ermee te spelen en door je mening te geven. Hoe beoordeel jij het museum dat je bezocht hebt? Verbindend element in de games is het karakter Tikkit, een nieuw in het leven geroepen, gek monster. De spellen gaan over museumstukken. In de spellen krijgen kinderen uitleg over de objecten en waar ze in het echt te bekijken zijn. Spelenderwijs maken kinderen kennis met cultureel erfgoed.
Voor/over product of dienst
De Museumvereniging is er voor het belang van de musea in Nederland.

De vereniging streeft naar een positief imago van musea, hoge kwaliteit van de branche en een groot en divers museumpubliek. Ze richt zich met haar diensten op de leden, haar promotie op het publiek en haar invloed op de politiek.

Met museumkids geeft de NMV op zeer innovatieve wijze invulling aan deze taak. Ze hebben een voor musea ongebruikelijke en innovatieve strategie gekozen.
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep kinderen van 6 tot 12 jaar met accent op 8 tot 12 jaar. Secundaire doelgroep zijn de ouders.