Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ziggo Reporter: Eerste Instagram Video campagne!
Opdrachtgever:
Ziggo
Bureau:
Media Monks / MTV
Datum eerste publicatie:
17/10/2013
url:
http://www.ziggoreporter.nl
Categorie:
Social Media
Content
Innovation

Credits

Concept:
BrandDeli
Art Direction / Design:
BrandDeli ism OneSize en John Beckers
Copy / Redactie:
BrandDeli
Interaction Design:
Media Monks
Technische realisatie:
Media Monks
Account:
Tamara Planken (BrandDeli), Petra van Veldhooven (MTV)
Verantwoordelijk bij klant:
Dico Ariesen, Marjolein Hoorn, Saskia Zuurbier, Lucianne Strik en Lars Krieg
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ziggo haalde de MTV EMA naar NL om jongeren te bereiken en te verbinden met Ziggo. Tijdens de MTV EMA was Ziggo het kloppende hart, die jongeren activeerde om samen met Ziggo de MTV EMA tot een onvergetelijk evenement te maken. Om dit te bereiken introduceerden we: ’Ziggo Reporter’ Instagram video activatie – primeur in NL! Jongeren konden auditie doen, om als Ziggo Reporter live verslag te doen van de MTV EMA. Dit bood een enorme kans, maar ook exclusieve content door en voor Ziggo klanten.
Voor/over product of dienst
Bij Ziggo draait alles om verbinden. Ziggo organiseert die verbindingen, omdat Ziggo gelooft dat je gelukkiger bent wanneer je verbonden bent, altijd en overal. Ziggo heeft de visie om daarin door te groeien naar een volledig media- en entertainmentbedrijf dat informatie, beleving en entertainment bij zijn klanten brengt. Vanuit de essentie dat je door verbinding te maken, verbonden kunt raken.
Doelgroep(en)
Van alle kanten wordt getrokken aan jongeren. Een belangrijke doelgroep van Ziggo (180.000 j/m, 18-25 jr binnen klantenbestand). Ze stappen net zo makkelijk over van provider, als ze op social media vrienden 'toevoegen' of 'verwijderen'.

Karakter: Creatief, intelligent, eigenwijs, kritisch, enthousiast, avontuurlijk en assertief.

Waarden: Vrijheid, zelfontplooiing, openheid, uitdaging, expressie, uniek zijn, grenzen verleggen, daadkracht en je onderscheiden.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Ziggo haalde de MTV EMA naar NL om jongeren te bereiken en te verbinden met Ziggo. Tijdens de MTV EMA was Ziggo het kloppende hart, die jongeren activeerde om samen met Ziggo de MTV EMA tot een onvergetelijk evenement te maken. Om dit te bereiken introduceerden we: ’Ziggo Reporter’ Instagram video activatie – primeur in NL! Jongeren konden auditie doen, om als Ziggo Reporter live verslag te doen van de MTV EMA. Dit bood een enorme kans, maar ook exclusieve content door en voor Ziggo klanten.
Voor/over product of dienst
Bij Ziggo draait alles om verbinden. Ziggo organiseert die verbindingen, omdat Ziggo gelooft dat je gelukkiger bent wanneer je verbonden bent, altijd en overal. Ziggo heeft de visie om daarin door te groeien naar een volledig media- en entertainmentbedrijf dat informatie, beleving en entertainment bij zijn klanten brengt. Vanuit de essentie dat je door verbinding te maken, verbonden kunt raken.
Doelgroep(en)
Van alle kanten wordt getrokken aan jongeren. Een belangrijke doelgroep van Ziggo (180.000 j/m, 18-25 jr binnen klantenbestand). Ze stappen net zo makkelijk over van provider, als ze op social media vrienden 'toevoegen' of 'verwijderen'.

Karakter: Creatief, intelligent, eigenwijs, kritisch, enthousiast, avontuurlijk en assertief.

Waarden: Vrijheid, zelfontplooiing, openheid, uitdaging, expressie, uniek zijn, grenzen verleggen, daadkracht en je onderscheiden.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Ziggo haalde de MTV EMA naar NL om jongeren te bereiken en te verbinden met Ziggo. Tijdens de MTV EMA was Ziggo het kloppende hart, die jongeren activeerde om samen met Ziggo de MTV EMA tot een onvergetelijk evenement te maken. Om dit te bereiken introduceerden we: ’Ziggo Reporter’ Instagram video activatie – primeur in NL! Jongeren konden auditie doen, om als Ziggo Reporter live verslag te doen van de MTV EMA. Dit bood een enorme kans, maar ook exclusieve content door en voor Ziggo klanten.
Voor/over product of dienst
Bij Ziggo draait alles om verbinden. Ziggo organiseert die verbindingen, omdat Ziggo gelooft dat je gelukkiger bent wanneer je verbonden bent, altijd en overal. Ziggo heeft de visie om daarin door te groeien naar een volledig media- en entertainmentbedrijf dat informatie, beleving en entertainment bij zijn klanten brengt. Vanuit de essentie dat je door verbinding te maken, verbonden kunt raken.
Doelgroep(en)
Van alle kanten wordt getrokken aan jongeren. Een belangrijke doelgroep van Ziggo (180.000 j/m, 18-25 jr binnen klantenbestand). Ze stappen net zo makkelijk over van provider, als ze op social media vrienden 'toevoegen' of 'verwijderen'.

Karakter: Creatief, intelligent, eigenwijs, kritisch, enthousiast, avontuurlijk en assertief.

Waarden: Vrijheid, zelfontplooiing, openheid, uitdaging, expressie, uniek zijn, grenzen verleggen, daadkracht en je onderscheiden.