Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ABN AMRO #tennisservice
Opdrachtgever:
ABN AMRO
Bureau:
Social Inc.
Datum eerste publicatie:
09/01/2014
url:
https://apps.facebook.com/tennisservice/
Categorie:
Crossmedia
Social Media

Credits

Concept:
Pascal Bogaert, Rutger Docter, Emile van den Berg (Social Inc.)
Art Direction / Design:
Tomas Jundo (Info.nl)
Copy / Redactie:
Pascal Bogaert, Emile van den Berg (Social Inc.)
Interaction Design:
Rutger Docter, Zita Skrabe (Info.nl)
Technische realisatie:
Ilya Dvornikov (Info.nl)
Account:
Nicolette Rodenburg (Social Inc.)
Verantwoordelijk bij klant:
Biente Taekema, Hester Braaksma, Jeroen van de Ven
Overigen:
Eline van Stralen, Joris Hermsen, Guido Smit (allen ABN AMRO), Gaby Verseveldt, Sanne Gorter, Marciano Cornelies, Hidde Tuinstra, Sander Schoten, Edwin Res, Diëp Lang (allen Social Inc.), Dimitri Bonthuis, Vincent van Heijningen, Bart Schilperoord (WTT)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Voor en tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament (feb '14) heeft de ABN AMRO #tennisservice het toernooi dichter bij de fans gebracht dan ooit tevoren. Iedereen werd opgeroepen om via social media zijn 'tenniswens' kenbaar te maken en vervolgens ging het #tennisservice team hier mee aan de slag. In korte tijd zijn er maar liefst 150 wensen waargemaakt, zowel voor als tijdens het toernooi in Ahoy, waar het de #tennisservice ook fysiek aanwezig was. Alle reacties waren waanzinnig positief!
Voor/over product of dienst
Het ABN AMRO World Tennis Tournament behoort al jaren tot de meest prestigieuze sportevenementen van Nederland. Het is het grootste heren indoortoernooi ter wereld en het enige toernooi waar tegelijkertijd een weelchair toernooi plaatsvindt.

Sinds 1974 is ABN AMRO sponsor van het toernooi, dat in de beginfase onderdeel uitmaakte van de WCT-Series (World Championship of Tennis), de voorloper van de ATP World Tour. Esther Vergeer en Richard Krajicek vormen gezamenlijk de toernooidirectie.
Doelgroep(en)
1. Tennisfans: Het tennisminnende publiek dat het WTT graag wil bezoeken. Dit omvat ook tennisliefhebbers die niet zijn aangesloten bij tennisclubs en passieve tennisliefhebbers.

2. ABN AMRO klanten: Dit zijn zowel de particuliere als de zakelijke klanten die op uitnodiging van ABN AMRO als op eigen initiatief naar het WTT (kunnen) komen.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Voor en tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament (feb '14) heeft de ABN AMRO #tennisservice het toernooi dichter bij de fans gebracht dan ooit tevoren. Iedereen werd opgeroepen om via social media zijn 'tenniswens' kenbaar te maken en vervolgens ging het #tennisservice team hier mee aan de slag. In korte tijd zijn er maar liefst 150 wensen waargemaakt, zowel voor als tijdens het toernooi in Ahoy, waar het de #tennisservice ook fysiek aanwezig was. Alle reacties waren waanzinnig positief!
Voor/over product of dienst
Het ABN AMRO World Tennis Tournament behoort al jaren tot de meest prestigieuze sportevenementen van Nederland. Het is het grootste heren indoortoernooi ter wereld en het enige toernooi waar tegelijkertijd een weelchair toernooi plaatsvindt.

Sinds 1974 is ABN AMRO sponsor van het toernooi, dat in de beginfase onderdeel uitmaakte van de WCT-Series (World Championship of Tennis), de voorloper van de ATP World Tour. Esther Vergeer en Richard Krajicek vormen gezamenlijk de toernooidirectie.
Doelgroep(en)
1. Tennisfans: Het tennisminnende publiek dat het WTT graag wil bezoeken. Dit omvat ook tennisliefhebbers die niet zijn aangesloten bij tennisclubs en passieve tennisliefhebbers.

2. ABN AMRO klanten: Dit zijn zowel de particuliere als de zakelijke klanten die op uitnodiging van ABN AMRO als op eigen initiatief naar het WTT (kunnen) komen.