Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Golden Seats: Ziggo Dome
Opdrachtgever:
Ziggo
Bureau:
RIDE
Datum eerste publicatie:
24/06/2013
url:
http://www.weareride.com/portfolio_page/ziggo-golden_seats-case-study/
Categorie:
Crossmedia
Social Media

Credits

Concept:
Edwin Tromp (RIDE) en Dico Ariesen (Ziggo)
Art Direction / Design:
Edwin Tromp, Jordy Klaver
Copy / Redactie:
Pim de Graaff
Interaction Design:
Bas van Driel Krol
Technische realisatie:
Egotribe
Account:
Mark de Kock, Anne-Marie Verschoor (RIDE), Saskia Zuurbier (Ziggo)
Verantwoordelijk bij klant:
Dico Ariesen, Saskia Zuurbier en Lucianne Strik
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
In het teken van haar eenjarig bestaan, ontwikkelden we een Facebook campagne waarmee twee VIP stoelen in de Ziggo Dome werden verloot, voor een héél jaar: Ziggo Golden Seats. Iedere deelnemer werd verleid met een gepersonaliseerde video, met zijn naam alvast op de stoel. Om kans te maken werd hij verzocht om zijn vrienden alvast uit te nodigen voor de komende concerten.
Voor/over product of dienst
Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten. Ze bedient circa 3 miljoen huishoudens, waarbij het draait om verbinden. Entertainment is een belangrijk deel van de merkbelofte, waarin verbinding maken hand in hand gaat met beleving en entertainment. Met Ziggo Dome als meest in het oog springende bewijs voor de positie van het merk. Facebook wordt actief gebruikt voor activatie. De huidige Facebookpagina van Ziggo telt momenteel meer dan 100.000 potentiële merkambassadeurs.
Doelgroep(en)
De campagne was gericht op mannen en vrouwen tussen de 18 en 65 jaar die zich via Facebook met het merk verbonden voelen of verbonden willen voelen. Dit is een primaire doelgroep van Ziggo, actief op Facebook. De intrinsieke relatie met Ziggo is voor een groot deel nog functioneel, maar groeiend emotioneel. Koppeling aan entertainment en beleving doet de actieve en emotionele merkwaardering groeien. De Ziggo Dome speelt daar onder meer een actieve rol in.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In het teken van haar eenjarig bestaan, ontwikkelden we een Facebook campagne waarmee twee VIP stoelen in de Ziggo Dome werden verloot, voor een héél jaar: Ziggo Golden Seats. Iedere deelnemer werd verleid met een gepersonaliseerde video, met zijn naam alvast op de stoel. Om kans te maken werd hij verzocht om zijn vrienden alvast uit te nodigen voor de komende concerten.
Voor/over product of dienst
Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten. Ze bedient circa 3 miljoen huishoudens, waarbij het draait om verbinden. Entertainment is een belangrijk deel van de merkbelofte, waarin verbinding maken hand in hand gaat met beleving en entertainment. Met Ziggo Dome als meest in het oog springende bewijs voor de positie van het merk. Facebook wordt actief gebruikt voor activatie. De huidige Facebookpagina van Ziggo telt momenteel meer dan 100.000 potentiële merkambassadeurs.
Doelgroep(en)
De campagne was gericht op mannen en vrouwen tussen de 18 en 65 jaar die zich via Facebook met het merk verbonden voelen of verbonden willen voelen. Dit is een primaire doelgroep van Ziggo, actief op Facebook. De intrinsieke relatie met Ziggo is voor een groot deel nog functioneel, maar groeiend emotioneel. Koppeling aan entertainment en beleving doet de actieve en emotionele merkwaardering groeien. De Ziggo Dome speelt daar onder meer een actieve rol in.