Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Battle Jezelf Naar Voren
Opdrachtgever:
Ziggo
Bureau:
RIDE
Datum eerste publicatie:
04/03/2013
url:
http://-
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Tomas Rouw, Edwin Tromp
Art Direction / Design:
Edwin Tromp, Egotribe
Copy / Redactie:
Tomas Rouw
Interaction Design:
Egotribe
Technische realisatie:
Egotribe
Account:
Mark de Kock (RIDE), Saskia Zuurbier en Lucianne Strik (Ziggo)
Verantwoordelijk bij klant:
Pascale de Jong, Simcha Meijer, Saskia Zuurbier en Lucianne Strik
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
In een even spannende als grappige social game battelen deelnemers zich in een volle Ziggo Dome virtueel van achter uit de zaal naar voren. Met typische bewegingen die horen bij de ultieme concertbeleving, kan men tegenspelers uitdagen en ten koste van hen steeds verder naar voren schuiven in de richting van het podium. Degene die zich uiteindelijk op het juiste moment voor aan de rij weet te werken, wint hiermee VIP tickets voor een concert naar keuze.
Voor/over product of dienst
Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten. Ze bedient ca. 3 miljoen huishoudens, waarbij het draait om verbinden. Entertainment is een belangrijk deel van de merkbelofte, waarin verbinding maken hand in hand gaat met beleving en entertainment en de Ziggo Dome als meest in het oog springende bewijs voor de positie van het merk. Facebook wordt actief gebruikt voor activatie. De huidige Facebookpagina van Ziggo telt momenteel meer dan 100.000 potentiële merkambassadeur.
Doelgroep(en)
De social media activatie richt zich primair op Ziggo’s volgers op Facebook en de vrienden van deze volgers. We willen de volgers activeren en hen voorzien van deelbare content om via hen de zichtbaarheid bij anderen te realiseren.