Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Gasunie Bouwt
Opdrachtgever:
Gasunie
Bureau:
iWink
Datum eerste publicatie:
01/03/2013
url:
http://www.gasuniebouwt.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Gerben van Dijk, Rolf Akker, Minke Haveman, Jurriaan Wentink
Art Direction / Design:
Germen Stelpstra
Copy / Redactie:
Gerben van Dijk, Ivonne Ophof
Interaction Design:
Germen Stelpstra
Technische realisatie:
Phung Nguyen, Jarno Steeman
Account:
Marc van der Haar
Verantwoordelijk bij klant:
Hansch van der Velden
Overigen:
Eric van Vleuten, Evelien Bouma


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Van 1 april 2013 tot 1 oktober 2014 werkt Gasunie aan de aanleg van een gastransportleiding. De leiding is 90 kilometer lang, meet 1.22 meter in doorsnede en doorkruist 12 gemeenten. In samenwerking met iWink heeft Gasunie een nieuwe, crossmediale communicatiestrategie ontwikkeld; 'Gasunie bouwt'. Een unieke communicatie-aanpak waarvoor grote belangstelling is in de gasinfrastructuurbranche.
Voor/over product of dienst
De website gasuniebouwt.nl speelt een centrale rol in de geïntegreerde, crossmediale communicatiestrategie, waarbij de site zowel startpunt als naslagwerk kan zijn. Social media ondersteunen de interactie. Print maakt potentieel geïnteresseerden attent op het bestaan van het project en de communicatiemiddelen.
Doelgroep(en)
Gasunie Bouwt onderscheidt drie doelgroepen:

Primaire doelgroep
- 350 Grondeigenaren / - gebruikers
- 5.300 Aanwonenden / 1.150 omwonenden

Secundaire doelgroep
- Gemeenten, provincies, waterschappen
- Rijksoverheid, Min. EZ, Min. I&M
- Pers: landelijk, regionaal, lokaal, vaktechnisch
- Schiphol
- Natuurorganisaties / recreatieschappen

Tertiaire doelgroep
- Mensen woonachtig in gebieden buiten het tracé Beverwijk-Wijngaarden