Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Voice Kids app
Opdrachtgever:
Talpa en RTL Nederland
Bureau:
Triple IT
Datum eerste publicatie:
19/12/2013
url:
http://www.thevoicekids.nl/shows/thevoicekids/#!/home/voicies
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Innovation

Credits

Concept:
Lex Koetzier (Triple IT)
Art Direction / Design:
Lex Koetzier (Triple IT), Jochem Lubbers (Triple IT)
Copy / Redactie:
Talpa, RTL Nederland
Interaction Design:
Lex Koetzier (Triple IT), Jochem Lubbers (Triple IT)
Technische realisatie:
Triple IT
Account:
Marieke van den Ende (Talpa), David Brinkman (Talpa), Jona Zuiver (RTL Nederland), Maarten van Maaren (RTL Nederland)
Verantwoordelijk bij klant:
Sjoerd Demaret (Talpa), Annemarieke Loderus (RTL Nederland), Eva van de Fliert (Talpa)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
De rage van plaatjes sparen, maar dan digitaal! Voor het derde seizoen van The Voice Kids heeft Triple IT samen met Talpa en RTL Nederland een geheel nieuwe televisie-ervaring ontwikkeld, waarbij engagement en interactie volop aanwezig zijn. Met de introductie van het digitaal sparen van Voicies heeft de The Voice Kids app op innovatieve wijze de ‘on-screen & in between’ betrokkenheid van kijkers versterkt. De speelse app fungeerde hierbij als sterke conversietool tussen TV, online en offline.
Voor/over product of dienst
The Voice Kids app biedt het bekende spaarplezier van voetbalplaatjes maar dan via smartphone/ tablet, waarbij alles draait om het verzamelen en ruilen van de zogenaamde Voicies. Deze unieke zegels werden tijdens de televisieshows als QR-code in beeld gebracht en tussen de uitzendingen door verspreid via de websites, social media kanalen en advertenties. De app telde negen spaarkaarten met bijbehorende prijzen om veelvuldig mee te spelen. Hoe meer er werd verzameld en geruild, hoe meer kans!
Doelgroep(en)
The Voice Kids app is gericht op de brede (familie) doelgroep van RTL.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De rage van plaatjes sparen, maar dan digitaal! Voor het derde seizoen van The Voice Kids heeft Triple IT samen met Talpa en RTL Nederland een geheel nieuwe televisie ervaring ontwikkeld, waarbij engagement en interactie volop aanwezig zijn. Met de introductie van het digitaal sparen van Voicies heeft de The Voice Kids app op innovatieve wijze de ‘on-screen & in between’ betrokkenheid van kijkers versterkt. De speelse app fungeerde hierbij als sterke conversietool tussen TV, online en offline.
Voor/over product of dienst
The Voice Kids app biedt het bekende spaarplezier van voetbalplaatjes maar dan via smartphone/ tablet, waarbij alles draait om het verzamelen en ruilen van de zogenaamde Voicies. Deze unieke zegels werden tijdens de televisieshows als QR-code in beeld gebracht en tussen de uitzendingen door verspreid via de websites, social media kanalen en advertenties. De app telde negen spaarkaarten met bijbehorende prijzen om veelvuldig mee te spelen. Hoe meer er werd verzameld en geruild, hoe meer kans!
Doelgroep(en)
The Voice Kids app is gericht op de brede (familie) doelgroep van RTL.