Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De eerste Nederlandse reality marketing campagne
Opdrachtgever:
Simyo
Bureau:
KOKORO Amsterdam
Datum eerste publicatie:
16/01/2014
url:
http://www.kokoroamsterdam.com/#!simyo-vraag-het-een-beller/c18rl
Categorie:
Online Campagne
Interactieve TV & Online Video
Content

Credits

Concept:
Rik Heijmen, Merlijn van Vliet, Wouter Vanhaeren
Art Direction / Design:
Wouter Vanhaeren, John Beckers, Mediamonks
Copy / Redactie:
Merlijn van Vliet
Interaction Design:
Wouter Vanhaeren, Ferdi Koomen, MediaMonks
Technische realisatie:
MediaMonks, DutchView, Ferdi Koomen, Gerrit Dijkstra
Account:
Branda Faber, Valery Story
Verantwoordelijk bij klant:
Mischa Oudolf, Onno van der Poel
Overigen:
Media: WeLikeMilk, Presentatie: Chris Silos, Redactie: Fannie Tijssens, Regie: Tom Rijpert


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Op 16 januari 2014 lanceerde Sim Only provider Simyo ​een campagne die geen enkel ander telecommerk kon doen: “Vraag het een beller”; de eerste Nederlandse Reality Marketing campagne. Simyo heeft de meest tevreden bellers van Nederland. Dus wie kan er beter de voordelen van Simyo uitleggen, dan de Simyo bellers zélf?
Twaalf uur lang kon heel Nederland vragen stellen over Simyo en kreeg je live antwoord van zes échte Simyo bellers, zonder tussenkomst van het merk.
Voor/over product of dienst
Simyo is een 100% online Sim Only mobiele provider waar je volledig in control bent. Met de vrijheid om iedere maand je bundel aan te passen, naar boven of beneden. Zodat je voordelig uit bent. Bij Simyo kan je zelf alles online regelen en als je toch hulp nodig hebt, dan is die direct te vinden via Twitter, het forum en email.

In 2013 is Simyo 2x op rij als beste mobiele provider verkozen (Consumentenbond, mobiele provider monitor). Simyo krijgt van haar klanten gemiddeld een 8,2.
Doelgroep(en)
Simyo richt zich op de ‘telecomslimmerik’. Klanten die zelf heel goed weten wat het beste bij hun situatie en behoeften past en dit zelf willen regelen.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Op 16 januari 2014 lanceerde Sim Only provider Simyo ​een campagne die geen enkel ander telecommerk kon doen: “Vraag het een beller”; de eerste Nederlandse Reality Marketing campagne. Simyo heeft de meest tevreden bellers van Nederland. Dus wie kan er beter de voordelen van Simyo uitleggen, dan de Simyo bellers zélf?
Twaalf uur lang kon heel Nederland vragen stellen over Simyo en kreeg je live antwoord van zes échte Simyo bellers, zonder tussenkomst van het merk.
Voor/over product of dienst
Simyo is een 100% online Sim Only mobiele provider waar je volledig in control bent. Met de vrijheid om iedere maand je bundel aan te passen, naar boven of beneden. Zodat je voordelig uit bent. Bij Simyo kan je zelf alles online regelen en als je toch hulp nodig hebt, dan is die direct te vinden via Twitter, het forum en email.

In 2013 is Simyo 2x op rij als beste mobiele provider verkozen (Consumentenbond, mobiele provider monitor). Simyo krijgt van haar klanten gemiddeld een 8,2.
Doelgroep(en)
Simyo richt zich op de ‘telecomslimmerik’. Klanten die zelf heel goed weten wat het beste bij hun situatie en behoeften past en dit zelf willen regelen.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Op 16 januari 2014 lanceerde Sim Only provider Simyo ​een campagne die geen enkel ander telecommerk kon doen: “Vraag het een beller”; de eerste Nederlandse Reality Marketing campagne. Simyo heeft de meest tevreden bellers van Nederland. Dus wie kan er beter de voordelen van Simyo uitleggen, dan de Simyo bellers zélf?
Twaalf uur lang kon heel Nederland vragen stellen over Simyo en kreeg je live antwoord van zes échte Simyo bellers, zonder tussenkomst van het merk.
Voor/over product of dienst
Simyo is een 100% online Sim Only mobiele provider waar je volledig in control bent. Met de vrijheid om iedere maand je bundel aan te passen, naar boven of beneden. Zodat je voordelig uit bent. Bij Simyo kan je zelf alles online regelen en als je toch hulp nodig hebt, dan is die direct te vinden via Twitter, het forum en email.

In 2013 is Simyo 2x op rij als beste mobiele provider verkozen (Consumentenbond, mobiele provider monitor). Simyo krijgt van haar klanten gemiddeld een 8,2.
Doelgroep(en)
Simyo richt zich op de ‘telecomslimmerik’. Klanten die zelf heel goed weten wat het beste bij hun situatie en behoeften past en dit zelf willen regelen.