Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ziggo MTV EMA
Opdrachtgever:
Ziggo
Bureau:
MTV & Brand Deli
Datum eerste publicatie:
10/10/2013
url:
http://-
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet

Credits

Concept:
BrandDeli
Art Direction / Design:
BrandDeli ism OneSize en John Becker
Copy / Redactie:
BrandDeli
Interaction Design:
Media Monks
Technische realisatie:
Media Monks
Account:
Tamara Planken (BrandDeli), Petra van Veldhooven (MTV)
Verantwoordelijk bij klant:
Dico Ariesen, Marjolein Hoorn, Saskia Zuurbier, Lucianne Strik en Lars Krieg
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Ziggo haalt de MTV EMA naar Nederland. Om jongeren te bereiken en te verbinden. Door schakeling van media en middelen activeert Ziggo jongeren om samen met en door hen de MTV EMA tot een onvergetelijk event te maken - gefaciliteerd door Ziggo. Met slim gebruik van online en offline eigen media van Ziggo en MTV, een MTV Music Week en 2 crossmediale activaties ‘Get On The Ziggo Bus’ en ‘Ziggo Reporter’ weet Ziggo jongeren te binden en van de MTV EMA ook een Ziggo event te maken.
Voor/over product of dienst
Bij Ziggo draait alles om verbinden. Ziggo organiseert die verbindingen, omdat Ziggo gelooft dat je gelukkiger bent wanneer je verbonden bent, altijd en overal. Ziggo heeft de visie om daarin door te groeien naar een volledig media- en entertainmentbedrijf dat informatie, beleving en entertainment bij zijn klanten brengt. Vanuit de essentie dat je door verbinding te maken, verbonden kunt raken.
Doelgroep(en)
Van alle kanten wordt getrokken aan jongeren. Een belangrijke doelgroep van Ziggo (180.000 j/m, 18- 25 jr, binnen klantenbestand). Ze stappen net zo makkelijk over van provider, als ze op social media vrienden 'toevoegen' of 'verwijderen'.

Karakter: Creatief, intelligent, eigenwijs, kritisch, enthousiast, avontuurlijk en assertief.

Waarden: Vrijheid, zelfontplooiing, openheid, uitdaging, expressie, uniek zijn, grenzen verleggen, daadkracht en je onderscheiden.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Ziggo haalt de MTV EMA naar Nederland. Om jongeren te bereiken en te verbinden. Door schakeling van media en middelen activeert Ziggo jongeren om samen met en door hen de MTV EMA tot een onvergetelijk event te maken - gefaciliteerd door Ziggo. Met slim gebruik van online en offline eigen media van Ziggo en MTV, een MTV Music Week en 2 crossmediale activaties ‘Get On The Ziggo Bus’ en ‘Ziggo Reporter’ weet Ziggo jongeren te binden en van de MTV EMA ook een Ziggo event te maken.
Voor/over product of dienst
Bij Ziggo draait alles om verbinden. Ziggo organiseert die verbindingen, omdat Ziggo gelooft dat je gelukkiger bent wanneer je verbonden bent, altijd en overal. Ziggo heeft de visie om daarin door te groeien naar een volledig media- en entertainmentbedrijf dat informatie, beleving en entertainment bij zijn klanten brengt. Vanuit de essentie dat je door verbinding te maken, verbonden kunt raken.
Doelgroep(en)
Van alle kanten wordt getrokken aan jongeren. Een belangrijke doelgroep van Ziggo (180.000 j/m, 18- 25 jr, binnen klantenbestand). Ze stappen net zo makkelijk over van provider, als ze op social media vrienden 'toevoegen' of 'verwijderen'.

Karakter: Creatief, intelligent, eigenwijs, kritisch, enthousiast, avontuurlijk en assertief.

Waarden: Vrijheid, zelfontplooiing, openheid, uitdaging, expressie, uniek zijn, grenzen verleggen, daadkracht en je onderscheiden.