Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Een fotowedstrijd met verrassende gevolgen
Opdrachtgever:
Canon
Bureau:
PHD & NRC Media
Datum eerste publicatie:
15/06/2013
url:
http://Tijdens campagneperiode was de special page www.nrc.nl/special-canon gemaakt (nu offline)
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
PHD (Inge van Dijk en Erik Rothengatter)
Art Direction / Design:
Nijgh & Yuna
Copy / Redactie:
NRC Media (Nienke Dijkstra en Danny Riekerk) & PHD (Erik Rothengatter en Inge van Dijk)
Interaction Design:
NRC Media
Technische realisatie:
Yuna
Account:
NRC Media (Nienke Dijkstra en Danny Riekerk) & PHD (Erik Rothengatter en Inge van Dijk)
Verantwoordelijk bij klant:
Eveline Spruijt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
PHD en NRC Media ontwikkelden een fotowedstrijd om de Canon EOS 6D onder de aandacht te brengen; een spiegelreflexcamera voor (ver)gevorderde amateurs. De opdracht luidde ‘maak een foto met weinig licht.’ De 10 foto’s met de meeste stemmen werden beoordeeld door een deskundige jury. De winnende foto werd prominent geplaatst op de voorpagina van het Lux-katern in NRC Weekend en de winnaar ontving een camera. De net-niet winnende beelden werden afgebeeld in een 4-pagina special in NRC Weekend.
Voor/over product of dienst
De Canon EOS 6D is een spiegelreflexcamera voor (ver)gevorderde amateurs en kenmerkt zich door zijn nauwkeurige regeling van scherptediepte en presteert met name goed bij weinig licht, wat de opdracht voor de fotowedstrijd uitlichtte. De camera bevindt zich in het hogere marktsegment en heeft een uitgebreid assortiment EF-groothoekobjectieven, perfect voor portretten en reisreportages.
Doelgroep(en)
De camera is bedoeld voor zowel professionele als gevorderde amateurfotografen. Canon had een brede doelgroep voor ogen die zich in de hoge welstandsklasse bevindt en affiniteit heeft met fotografie. 67 procent van de lezers van nrc.next en 68 procent van de NRC Handersblad-lezers doet aan fotograferen, waarvan een vijfde geregeld (NOM Print & Doelgroep Monitor 2012-II / 2013-I). De actie werd tevens in de NRC nieuwsfotografie-app In Beeld aangekondigd om meer fotografieliefhebbers te bereiken.