Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Gabriel / A heat stroke prevention device by Opel
Opdrachtgever:
Opel Belgium
Bureau:
LDV United
Datum eerste publicatie:
01/05/2013
url:
http://www.opelgabriel.com
Categorie:
Online Campagne
Social Media

Credits

Concept:
Bart Gielen, Dennis Vandewalle, Dries Debruyn, Kristof Janssens
Art Direction / Design:
Lotte Neirynck, Jeffrey Uten, Niki Desiron
Copy / Redactie:
Eline Goethals
Interaction Design:
Mathieu Savenay & Eli Hermans
Technische realisatie:
Tom Vanhooreweder
Account:
Ann Hostens, Tim Janssens
Verantwoordelijk bij klant:
Eline Van den Mooter
Overigen:
Achilles, Zenso, Pieter Neirynck, Amai, Boss'em, Cobra


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
In het voorjaar van 2013 vroeg Opel ons om awareness te creëren rond haar auto-opties. Leuk, maar met één probleem: Opel heeft net dezelfde opties als alle andere merken. Daarom adviseerden we hen om te communiceren over de opties die ze NOG niet hadden. We vroegen de Opelfans via 'Smart Options', een crowdsourcing campagne, om briljante opties te bedenken. Daaruit ontstond Opel Gabriel, een innovatieve sleutelhanger die baby's moet redden uit overhitte wagens.
Voor/over product of dienst
Gabriël was een communicatievehikel om over de auto-opties van Opel te communiceren. We zoomen even in op Gabriel. Dit is een innovatieve sleutelhanger die geconnecteerd is met een drukgevoelig matje dat je in eender welk kinderzitje kan leggen. Wanneer de bestuurder de wagen verlaat, terwijl er een kind in de stoel zit, krijg je een verwittiging. Vanaf dan meet het matje automatisch de temperatuur in de wagen. Stijgt de temperatuur boven de 28 graden, gaat het alarm van de sleutelhanger af.
Doelgroep(en)
De campagne was gericht aan alle Belgische autobestuurders. Elke bestuurder kreeg de kans om een idee voor een innovatieve optie in te sturen. In de tweede fase van de campagne, wanneer Gabriel gelanceerd werd, hebben we vooral gefocust op families met kleine kinderen.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In het voorjaar van 2013 vroeg Opel ons om awareness te creëren rond haar auto-opties. Leuk, maar met één probleem: Opel heeft net dezelfde opties als alle andere merken. Daarom adviseerden we hen om te communiceren over de opties die ze NOG niet hadden. We vroegen de Opelfans via 'Smart Options', een crowdsourcing campagne, om briljante opties te bedenken. Daaruit ontstond Opel Gabriel, een innovatieve sleutelhanger die baby's moet redden uit overhitte wagens.
Voor/over product of dienst
Gabriël was een communicatievehikel om over de auto-opties van Opel te communiceren. We zoomen even in op Gabriel. Dit is een innovatieve sleutelhanger die geconnecteerd is met een drukgevoelig matje dat je in eender welk kinderzitje kan leggen. Wanneer de bestuurder de wagen verlaat, terwijl er een kind in de stoel zit, krijg je een verwittiging. Vanaf dan meet het matje automatisch de temperatuur in de wagen. Stijgt de temperatuur boven de 28 graden, gaat het alarm van de sleutelhanger af.
Doelgroep(en)
De campagne was gericht aan alle Belgische autobestuurders. Elke bestuurder kreeg de kans om een idee voor een innovatieve optie in te sturen. In de tweede fase van de campagne, wanneer Gabriel gelanceerd werd, hebben we vooral gefocust op families met kleine kinderen.