Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Fixico
Opdrachtgever:
Fixico
Bureau:
Fonk
Datum eerste publicatie:
23/09/2013
url:
http://www.fixico.nl
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Derk Roodhuyzen, Mark van Laar
Art Direction / Design:
Niels de Keizer, Timo Kuilder, Oskar Schmidt
Copy / Redactie:
Derk Roodhuyzen, Mark van Laar
Interaction Design:
Sabina van Katwijk
Technische realisatie:
Bart Schoon, Martijn Wip, Gareth Priede
Account:
Dirk Schluter, Martijn Wip
Verantwoordelijk bij klant:
Derk Roodhuyzen, Mark van Laar
Overigen:
Strategie: Erik Jan Bijvank


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Fixico is ontstaan uit eigen ervaringen. Niet weten waar je naartoe moet als je schade hebt aan je auto, en het gevoel dat je bij de eerste de beste garage te veel betaalt voor te weinig service. Transparant is het autoschadeherstelproces niet.

Fixico verandert dat door autobezitters en herstellers met elkaar te verbinden. Fixico is een gebruiksvriendelijk, onafhankelijk mobiel en online platform dat het hele proces van autoschade en -reparatie transparant en gemakkelijk maakt. Voor iedereen!
Voor/over product of dienst
Fixico gebruikt men voor alle deuken, krassen, sterretjes, interieurschade en alle andere denkbare reparaties aan de auto waarvan men het probleem met een fotocamera kan vastleggen. Met de app voor iPhone of web kan de gebruiker drie zelfgemaakte digitale foto’s versturen aan aangesloten schadeherstellers. Binnen 24 uur ontvangt de klant 3 offertes op basis waarvan de consument een garage selecteert en direct via de app een afspraak maakt. Fixico controleert de aanvraag en bevestigt de afspraak.
Doelgroep(en)
Fixico richt zich op dit moment op de Nederlandse autoschadeherstelbranche. De markt bestaat uit 8 miljoen autobezitters die samen jaarlijks 1,2 miljoen keer schade rijden, met een totale marktwaarde van €1 miljard. Fixico richt zich op zowel de B2C als de B2B markt.

In de B2C markt ligt hierbij de focus op WA-verzekerden die schade door eigen toedoen moeten betalen en Allrisk verzekerden die een hoog eigen risico hebben. In de B2B markt richt Fixico zich op fleetowners zoals autoverhuurders.