Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Beste Bouwer
Opdrachtgever:
FNV Bouw
Bureau:
mediaBunker
Datum eerste publicatie:
18/11/2013
url:
http://mediabunker.com/cases/fnvbouw/
Categorie:
Mobile
Game
Design

Credits

Concept:
mediaBunker
Art Direction / Design:
mediaBunker
Copy / Redactie:
FNV Bouw (Jonathan Seelemann)
Interaction Design:
mediaBunker
Technische realisatie:
mediaBunker
Account:
Edward Hölsken, Simon Windt (mediaBunker)
Verantwoordelijk bij klant:
Jonathan Seelemann, Christian de Boer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
FNV Bouw zocht een manier om jongeren beter te bereiken.
Het heeft een conservatief stoffig imago en dus wordt iemand niet meer zo snel lid. De Beste Bouwer game brengt daar verandering in. Door echte incentives als een middagje karten en door het behalen van Beste Bouwer "status", creëren we de behoefte om mee te doen.

Daarnaast voorziet de app je op lange termijn van alle relevante informatie op de werkvloer en krijg je zelfs een push-bericht als het buiten te koud is, en je dus kan stoppen.
Voor/over product of dienst
De FNV Bouw app bied de gebruikers een unieke game voor op de werkvloer waarmee punten kunnen worden verdiend. Diegene met de meeste punten van de maand, is De Beste Bouwer en wint bijv. een paintball dag met vrienden.

Punten verdien je door middel van:
- Inchecken op locatie
- Actuele quiz vragen beantwoorden
- Foto's maken van jouw beste werk
- Badges voor bepaalde achievements

Daarnaast krijgt FNV door deze data veel meer inzicht in waar, en in welke staat, de bouwlocaties zich bevinden.
Doelgroep(en)
Jongeren werkzaam in de bouw tussen de 16 en 35 jaar met smartphone.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
FNV Bouw zocht een manier om jongeren beter te bereiken.
Het heeft een conservatief stoffig imago en dus wordt iemand niet meer zo snel lid. De Beste Bouwer game brengt daar verandering in. Door echte incentives als een middagje karten en door het behalen van Beste Bouwer "status", creëren we de behoefte om mee te doen.

Daarnaast voorziet de app je op lange termijn van alle relevante informatie op de werkvloer en krijg je zelfs een push-bericht als het buiten te koud is, en je dus kan stoppen.
Voor/over product of dienst
De FNV Bouw app bied de gebruikers een unieke game voor op de werkvloer waarmee punten kunnen worden verdiend. Diegene met de meeste punten van de maand, is De Beste Bouwer en wint bijv. een paintball dag met vrienden.

Punten verdien je door middel van:
- Inchecken op locatie
- Actuele quiz vragen beantwoorden
- Foto's maken van jouw beste werk
- Badges voor bepaalde achievements

Daarnaast krijgt FNV door deze data veel meer inzicht in waar, en in welke staat, de bouwlocaties zich bevinden.
Doelgroep(en)
Jongeren werkzaam in de bouw tussen de 16 en 35 jaar met smartphone.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
FNV Bouw zocht een manier om jongeren beter te bereiken.
Het heeft een conservatief stoffig imago en dus wordt iemand niet meer zo snel lid. De Beste Bouwer game brengt daar verandering in. Door echte incentives als een middagje karten en door het behalen van Beste Bouwer "status", creëren we de behoefte om mee te doen.

Daarnaast voorziet de app je op lange termijn van alle relevante informatie op de werkvloer en krijg je zelfs een push-bericht als het buiten te koud is, en je dus kan stoppen.
Voor/over product of dienst
Voor FNV Bouw is "De Beste Bouwer" een nieuwe strategische richting en een nieuw uiterlijk. De app moet jongeren aanspreken: strak, simpel, aantrekkelijk en vooral fun-to-have!

Gebruikers verdienen met Beste Bouwer game punten. Diegene met de meeste punten van de maand, is De Beste Bouwer en wint bijv. een paintball dag met vrienden.

Punten verdien je door middel van:
- Inchecken op locatie
- Actuele quiz vragen beantwoorden
- Foto's maken van jouw beste werk
- Badges voor bepaalde achievemen
Doelgroep(en)
Jongeren werkzaam in de bouw tussen de 16 en 35 jaar met smartphone.