Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
MINI Auctions
Opdrachtgever:
MINI
Bureau:
Kingsday
Datum eerste publicatie:
11/11/2013
url:
http://www.mini-auctions.nl/intro
Categorie:
Online Campagne
Crossmedia

Credits

Concept:
Kingsday
Art Direction / Design:
Kingsday
Copy / Redactie:
Kingsday
Interaction Design:
Kingsday
Technische realisatie:
Faceworks
Account:
Kingsday
Verantwoordelijk bij klant:
Leon van Schie
Overigen:
The Ambassadors voor het maken van de trailer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De ‘run-out’ is een klassiek probleem voor automerken. Zodra het volgende model wordt aangekondigd, stellen model-bewuste kopers hun aankoop uit. Dus toen MINI eind 2013 een nieuwe MINI aankondigde, was de probleemstelling duidelijk: Voorkom terugloop in leads en dealertraffic en ruim de bestaande voorraad op. Maar dan wel op een manier die past bij het merk MINI: origineel en sympathiek, maar nooit goedkoop.
Voor/over product of dienst
MINI’s die eind 2013 bij de dealers in voorraad stonden. Splinternieuwe MINI’s die door de aanstaande lancering van de nieuwe MINI, ‘oude MINI’s’ dreigden te worden.
Doelgroep(en)
Onderzoek wijst uit dat héél veel mensen dromen van een MINI, maar vaak voor een goedkoper alternatief kiezen. Juist deze groep bereikten we met deze buitenkans: MINI is nu bereikbaarder dan ooit!

Hoewel in de praktijk relatief veel vrouwen kiezen voor MINI richten we ons op een iets mannelijkere communicatiedoelgroep. Mannen willen namelijk niet in een vrouwenauto rijden, maar vrouwen wel in een mannenauto.

In termen van media-inkoop richten we ons op de doelgroep M/V 20-49 AB1.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De ‘run-out’ is een klassiek probleem voor automerken. Zodra het volgende model wordt aangekondigd, stellen model-bewuste kopers hun aankoop uit. Dus toen MINI eind 2013 een nieuwe MINI aankondigde, was de probleemstelling duidelijk: Voorkom terugloop in leads en dealertraffic en ruim de bestaande voorraad op. Maar dan wel op een manier die past bij het merk MINI: origineel en sympathiek, maar nooit goedkoop.
Voor/over product of dienst
MINI’s die eind 2013 bij de dealers in voorraad stonden. Splinternieuwe MINI’s die door de aanstaande lancering van de nieuwe MINI, ‘oude MINI’s’ dreigden te worden.
Doelgroep(en)
Onderzoek wijst uit dat héél veel mensen dromen van een MINI, maar vaak voor een goedkoper alternatief kiezen. Juist deze groep bereikten we met deze buitenkans: MINI is nu bereikbaarder dan ooit!

Hoewel in de praktijk relatief veel vrouwen kiezen voor MINI richten we ons op een iets mannelijkere communicatiedoelgroep. Mannen willen namelijk niet in een vrouwenauto rijden, maar vrouwen wel in een mannenauto.

In termen van media-inkoop richten we ons op de doelgroep M/V 20-49 AB1.