Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Zappmysterie
Opdrachtgever:
KRO-NCRV
Bureau:
KRO-NCRV / Elastique
Datum eerste publicatie:
14/09/2013
url:
http://www.zappmysterie.nl/
Categorie:
Crossmedia
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
KRO-NCRV & Elastique
Art Direction / Design:
KRO-NCRV & Elastique
Copy / Redactie:
KRO-NCRV
Interaction Design:
KRO-NCRV & Elastique
Technische realisatie:
Elastique
Account:
KRO-NCRV & Elastique
Verantwoordelijk bij klant:
KRO-NCRV


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Het Zappmysterie is een spannend transmediaal moordspel. In verschillende Zapp-programma’s op televisie. Online kunnen kinderen actief op zoek naar de dader. Fanatieke speurders kunnen op de plattegrond van de plaats delict samen digitaal spoorzoeken. Door het spelen van de minigame verdienen ze punten waarmee ze nieuwe gebieden vrijspelen. De meeste fanatieke fans kunnen aanwezig zijn bij het live event waar het mysterie wordt opgelost, in aanwezigheid van de laatste 2 verdachte presentatoren.
Voor/over product of dienst
Het Zappmysterie is een transmediale totaalwereld waarin kinderen de moord moeten oplossen op Monique Smits en Tim Douwsma. Op televisie, 24 uur per dag online en in het echte leven waren kinderen 10 weken in de ban van dit mysterie. Kinderen werden, ook buiten het Zappmysterie om in andere programma’s, opgeroepen om mee te speuren naar de dader.
Doelgroep(en)
De doelgroep van het Zappmysterie is kinderen van 8 t/m 12 jaar. Fans van de zender Zapp, fans van het televisieprogramma Zapplive en fans van de populaire presentatoren die centraal staan op de jeugdzender.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Het Zappmysterie is een spannend transmediaal moordspel. In verschillende Zapp-programma’s op televisie. Online kunnen kinderen actief op zoek naar de dader. Fanatieke speurders kunnen op de plattegrond van de plaats delict samen digitaal spoorzoeken. Door het spelen van de minigame verdienen ze punten waarmee ze nieuwe gebieden vrijspelen. De meeste fanatieke fans kunnen aanwezig zijn bij het live event waar het mysterie wordt opgelost, in aanwezigheid van de laatste 2 verdachte presentatoren.
Voor/over product of dienst
Het Zappmysterie is een transmediale totaalwereld waarin kinderen de moord moeten oplossen op Monique Smits en Tim Douwsma. Op televisie, 24 uur per dag online en in het echte leven waren kinderen 10 weken in de ban van dit mysterie. Kinderen werden, ook buiten het Zappmysterie om in andere programma’s, opgeroepen om mee te speuren naar de dader.
Doelgroep(en)
De doelgroep van het Zappmysterie is kinderen van 8 t/m 12 jaar. Fans van de zender Zapp, fans van het televisieprogramma Zapplive en fans van de populaire presentatoren die centraal staan op de jeugdzender.